Wereldwijde wake-up call voor influencers op sociale media, kleine bedrijven

Wereldwijde wake-up call voor influencers op sociale media, kleine bedrijven

Het is tijd om te diversifiëren, weg van Facebook-producten en alle oude sociale-media-apps waar je geld verdient aan inhoud, of het als een dakje voor je bedrijf gebruikt. De Facebook-blackout van vorige week dient als een zoveelste herinnering. Het maakt niet uit waar je bent. Deze dingen gaan ten onder, als je er afhankelijk van bent voor inkomsten, is het een vrije dag zonder loon.

Het is onduidelijk hoe Facebook social media platforms precies op de tocht kwamen voor ongeveer zes (glorierijke) uur vorige week, maar mensen van over de hele wereld verloren geld, niet alleen miljardair Mark Zuckerberg.

In India waren kleine online bedrijven en wederverkopers volgens Judy Morris het zwaarst getroffen, een reis- en levensstijl blogger geciteerd door India Express.

Neha Puri, CEO en oprichter van Vavo Digital, een influencer-marketingbedrijf, zei dat bedrijven en influencers op sociale media te veel afhankelijk zijn van afzonderlijke sociale-mediaplatforms.

“Wanneer een winkel voor een bepaalde periode wordt gesloten, lijdt de winkelier verliezen, (net als) wanneer een groot socialemediaplatform uitvalt”, zei Puri. “Kleine bedrijven zijn potentiële klanten kwijtgeraakt.”

Instagram staat vooral bekend om zijn influencers. Het risico dat gepaard gaat met afhankelijkheid van een enkel systeem dat u geld kan besparen of uw salaris op een bepaald moment drastisch kan verlagen, is riskant.

“Ik ben me er altijd heel erg van bewust geweest, vooral sinds de ineenstorting van Vine, dat het een risico is om je bedrijfsnaam en merk op een extern socialemediaplatform te houden,” Victoria MacGrath, fashion influencer bij In The Frow, waarschuwde meer dan een jaar geleden. “Je levensonderhoud, inkomen en merk baseren op platforms die je niet bezit, is een enorme gok.”

Er zijn minstens 500 miljoen dagelijks actief Verhalen gebruikers op Instagram. Zestig procent van hen zoekt en ontdekt nieuwe producten op Instagram. Merksamenwerkingen zijn tussen 2018 en 2019 met 44% gegroeid, volgens Vuelio, een data-oplossingenbedrijf dat de public relations- en marketingindustrie bedient.

Instagram’s ‘Creator’-accounts zijn waar korte contentmakers hun ding doen als influencers. Dit is voor sommigen wereldwijd een enorme onderneming. Creator-accounts en toegang voor influencers tot Instagram Uitchecken – in eenvoudige bewoordingen, de e-commerce-oplossing van Insta – is bedoeld om makers overal tevreden te houden.

In 2019, zelfs vóór de black-out van Instagram, influencer marketingexpert Scott Guthrie, was gezegde dat naarmate de groei bij Facebook afvlakt, het bedrijf genoodzaakt is elders te zoeken naar advertentie-inkomsten om het bedrijf te ondersteunen. “Ogen zijn nu volledig gericht op Instagram. De app voor het delen van foto’s droeg in 2017 minder dan $ 5 miljard bij aan Facebook. De inkomsten zijn bijna verdubbeld in 2018. eMarketer voorspelt dat de omzet in 2021 meer dan $ 25 miljard zal bedragen”, zegt hij.

“Creatoraccounts en advertenties met merkinhoud lijken op het eerste gezicht de gemeenschap op de eerste plaats te zetten, maar het gaat zeker meer om geld dan om gemeenschap. De volgende stap zal zijn om het organische bereik te vernietigen”, waarschuwt Guthrie. “Net zoals de moedermaatschappij van Instagram, Facebook, deed met merkpagina’s. Als advertenties met merkinhoud merken momenteel de mogelijkheid bieden om influencer-inhoud op hun pagina’s te promoten, wat als die mogelijkheid dan een verplichting wordt? Wat als de enige manier om uw publiek te bereiken is door te betalen om uw inhoud een boost te geven?”

Dit klinkt als een kwaadaardige bedrijfsplanning op geniaal niveau. En zou een goede reden moeten zijn waarom degenen die geld verdienen met deze platforms moeten diversifiëren.

“Ik denk dat makers veel redenen hebben om over te stappen op nieuwe platforms”, zegt Melanie Mohr, oprichter en CEO van BULLZ in Singapore. “Een reden kan te wijten zijn aan bepaalde inhoudsbeperkingen, een andere reden kan zijn meer innovatieve tools voor makers of inhoudsbenaderingen. Maar de belangrijkste reden voor de meeste videomakers zal een beter model voor het genereren van inkomsten zijn.”

Reguliere makers van inhoud bieden sociale-mediaplatforms de meeste waarde.

Of ze nu hun eigen equivalent van een talkshow op YouTube hebben en op die manier geld verdienen, of hun gevoel voor mode verkopen op Instagram, duizenden videomakers over de hele wereld maken zich zorgen over hun afhankelijkheid van Instagram en YouTube.

“Het is onmogelijk om alleen via die platforms geld te verdienen. Je moet uitkijken naar merkdeals of gesponsorde inhoud om de kost te verdienen”, zegt Mohr.

BULLZ is een app waardoor makers van inhoud kunnen diversifiëren in crypto, hoewel het is afgestemd op de echte crypto-versnellingskoppen om in korte video’s over crypto en nieuwe crypto-gerelateerde startups te praten. Gebruikers delen video’s van zichzelf of anderen die praten over crypto en blockchain. BULLZ bevindt zich in de Promote-To-Earn-ruimte, waar gebruikers trending-projecten kunnen vinden, deze kunnen bespreken met andere crypto-enthousiastelingen en experts en word beloond in crypto voor hun aandelen.

“Sommige crypto-savvy YouTube-makers noemen het een nieuwe TikTok voor crypto”, zegt Mohr. “We hebben meer platforms opgesteld om het protocol te integreren.” Ze werken met twee waar ik nog nooit van gehoord heb. De ene heet YEAY. Het andere protocol is de WOM Authenticator. Het is bedoeld voor promotie van merkinhoud. BULLZ betaalt in WOM-tokens.

Rofkin is misschien wel het pioniersplatform voor sociale media dat werd geleverd met een crypto-component. Contentmakers op Rofkin verdienen in de RAE-token. Rofkin is voor de maker van lange inhoud.

Een ander belangrijk alternatief voor YouTube is het Locals-platform. Die betaalt in fiat. Greg Gutfield zit op Locals. En Scott Adams heeft een aantal van zijn shows op Locals om te diversifiëren, weg van YouTube en het verminderen van de risico’s op het genereren van inkomsten voor het overtreden van Google

GOOG
verkeerd denkende politie.

Deze zomer Twitter

TWTR
chief Jack Dorsey zei dat cryptocurrencies zouden zijn “een groot deel” van de toekomst van het bedrijf. Vorige maand kondigden ze aan dat ze een fooifunctie in crypto (en fiat) zullen uitrollen, wat een andere manier is om inkomstenstromen voor influencers te diversifiëren.

“We willen dat iedereen op Twitter toegang heeft tot manieren om betaald te worden”, stafproductmanager Esther Crawford geplaatst op 23 sept.

Mensen kunnen een fooi geven met Bitcoin met behulp van Strike – een betalingsapplicatie gebouwd op het Bitcoin Lightning Network waarmee Twitter-gebruikers Bitcoin kunnen verzenden en ontvangen. De staking is uiterst beperkt. Alleen El Salvador en de VS hebben het, en niet alle 50 staten. (Hawaii en New York hebben het niet). Mensen in de in aanmerking komende markten moeten zich aanmelden voor een Strike-account en hun Strike-gebruikersnaam toevoegen om Bitcoin-tips te ontvangen via het Lightning Network. En Twitter-gebruikers hebben een Bitcoin Lightning-portemonnee nodig om tips naar iemands Strike-account te sturen, wat misschien meer hoofdpijn oplevert dan het waard is.

De inval van Twitter is gewoon een ander voorbeeld van crypto die een betalingsalternatief wordt voor makers.

En de inval van BULLZ is een cryptocentrische oplossing voor diegenen die inkomstenstromen willen diversifiëren en willen ontsnappen aan de reguliere platforms. Misschien als ze gek geluk hebben, worden ze de Twitch van crypto-video’s. Als je een mode-beïnvloeder bent, kun je beter in de mode-NFT’s stappen, als dat een ding is. Het is waarschijnlijk een ding. (Oh God, Ik had gelijk.)

“Je bent vrij om elke vorm van inhoud te maken, maar op basis van blockchain-projecten die je enthousiast hebben gemaakt of portefeuilles die je gebruikt om je activa op te slaan of crypto-uitwisselingen die je leuk vindt”, zegt Mohr. “Het enige dat telt, is dat de inhoud authentiek is en waarde heeft voor het publiek.”

Instagram wil dat mensen altijd worden doorgesluisd en wil dat zijn influencers er meer afhankelijk van zijn. De black-out van vorige week laat zien wat dat soort centralisatie betekent.

Toch zijn mensen lui en lui als het op deze dingen aankomt. Instagram-black-outs zouden waarschijnlijk regelmatig moeten voorkomen voordat mensen echt in grote aantallen diversifiëren.

“Wij vinden het cruciaal dat influencers diversifiëren”, hoofd van digital future law, digital legal specialisten TLT Solicitor, James Touzel, zegt. Er is slechts één belangrijk voorbehoud. Hij voegde eraan toe dat makers van inhoud “Instagram ten volle moeten blijven gebruiken”.



Source link

Zakelijk