Waarom Tom Brady’s NFT-platform, Autograph, ‘Fire’ wordt

Waarom Tom Brady’s NFT-platform, Autograph, ‘Fire’ wordt

Zoals de kinderen zeggen, zal Tom Brady’s niet-fungible token-platform, bekend als Autograph, regelrecht in vuur en vlam staan.

Nee, het is niet omdat Naomi Osaka, een van de sterren van tennis, bundelden hun krachten op 26 augustus. (Waar is Tiger?) Het is omdat het Tom Brady is, en het is omdat NFT’s nog steeds een ding zijn na de 40% daling van Bitcoin dit voorjaar.

NFT’s zijn de overdreven agressieve derde plaats in de wereld van crypto – ver achter Bitcoin en Ethereum, niet te ver achter alle alt-munten. De niet-fungibles zijn hier om te blijven, omdat Tom Brady het zei en wat hij daar ook in deze ruimte plaatst zal een uitverkoop zijn. Ja, dat is de simpele analyse. Tom Brady werpt slechts een schijnwerper op een markt die al met tientallen miljoenen per dag groeit in handelsvolume. Meer investeerders zullen nieuwsgierig worden.

Autograph werd halverwege de maand gelanceerd op DraftKings, hun thuisbasis. Het platform, dat mede wordt voorgezeten door Brady en internetondernemer Richard Rosenblatt, zal ook digitale sportmemorabilia verkopen van andere atleten, waaronder Brady-vriend Derek Jeter, hockeyster Wayne Gretzky en de man die ervoor zorgde dat iedereen in de jaren tachtig een skateboard wilde. Tony Hawk.

“We hebben Autograph gecreëerd als een manier voor fans en verzamelaars om een ​​stukje iconische momenten in sport en entertainment te bezitten via geverifieerde en officiële digitale verzamelobjecten, en we zijn nog maar net begonnen”, zei Brady.

Dus dit brengt NFT naar het Superbowl-cryptoniveau, mensen.

Ik zeg niet dat het de Brady-factor was… maar het was de Brady-factor.

“De NFT-rente staat op een recordhoogte. We volgen de transactievolumes niet als geheel en nee, we hebben op dit moment geen geld in NFT’s, maar we zijn geïnteresseerde waarnemers”, zegt Matthew Hougan, Chief Investment Officer van Bitwise Asset Management. “Het is een kleine tak van de cryptoboom.”

OpenSea, een van de belangrijkste NFT-marktplaatsen, behaalde volgens gegevens in augustus een maandelijks handelsvolume van $ 1 miljard samengesteld door The Block.

“Je vermijdt de fout om NFT’s alleen als schattige digitale pinguïns te zien. Dat is een drukke markt met gevestigde concurrenten”, zegt Hougan. “Het zal moeilijk zijn om te concurreren en onderhevig aan grote cycli van boom en bust. Als ik een tech-startup in deze ruimte was, zou ik negeren wat er op dit moment gaande is met digitale verzamelobjecten en in plaats daarvan mijn tijd besteden aan fundamenteler nadenken over NFT’s. NFT’s zijn de eerste wijdverbreide toepassingen van een van de belangrijkste doorbraken van crypto: het creëren van digitale eigendomsrechten. Digitale eigendomsrechten zijn een enorm idee en de toepassingsruimte is wijd open. Hier is ruimte voor meerdere miljardenbedrijven. Ik denk niet dat mensen het volledig verteren’, zegt hij.

NFT’s bestaan ​​al een tijdje, maar zijn dit jaar in de mainstream gesprongen en sneller dan zowat elk aspect van de cryptocurrency- en digitale activaruimte.

Het handelsvolume is nu zelfs hoger dan de vroege, opvallende verkopen zoals de verkoop van $ 69 miljoen van Beeple’s Everydays, de eerste 5000 dagen NFT verkocht door veilingmeester Christies die de brede, niet-cryptomarkt in de ruimte introduceerde. Sindsdien is er een enorme hoeveelheid inhoud en leermiddelen gecreëerd en bestudeerd terwijl het publiek op zoek gaat naar de volgende 5000 dagen.

De verkoop heeft van half juli tot half augustus consequent $ 300 miljoen per week overschreden op de grootste NFT-marktplaatsen, en dat laat een aanzienlijke hoeveelheid ontwikkeling op opkomende platforms buiten beschouwing, zegt John Wu, president van Ava Labs, een team dat de ontwikkeling van de Lawine openbare blockchain.

Ava Labs is actief in het NFT-universum.

Het zijn ontwikkelaars die bijdragen aan de code en het onderhoud van de openbare blockchain van Avalanche, die ten grondslag ligt aan een breed scala aan NFT’s, waaronder die voor de Mexicaanse voetbalclub Chivas. Ze zijn ook een op ondernemingen gerichte studio die huishoudelijke merken helpt de NFT-ruimte te betreden. Ze werken samen met Topps – de beroemde makers van honkbalkaarten met die harde kauwgom erin – om een ​​NFT-serie te ontwikkelen en te lanceren voor eigendommen als Bazooka Joe en Bundesliga, de Duitse voetbalcompetitie.

De NBA verkoopt speler-NFT’s op het Flow-platform en UEFA (European Football Union) doet de hetzelfde op het Chiliz-platform en de Socios-app.

“Hé, zelfs Eminem heeft geïnvesteerd in een NFT-platform”, zegt Nuno Fernandes, mede-oprichter CEO van Exeedme, een Play2Earn-gamingplatform, gebouwd bovenop de blockchain waarmee gamers geld kunnen verdienen met hun vaardigheden en crypto en NFT’s kunnen verdienen. “Vrijwel de hele scene rond popmuziek, film en gaming kijkt naar NFT-technologie als een manier om toegevoegde waarde te creëren. Het is waarschijnlijk nuttiger om te vragen wie niet van plan is om het toneel te betreden”, zegt Fernandes.

Exeedme lanceert op 30 augustus een peer-to-peer NFT Marketplace, gebouwd op het Polygon Network. Ze werken met officieel gelicentieerde Esports-momenten en zullen een pionier zijn in deze specifieke niche. Ze werken samen met Master League, een tier 1 esports-evenementenorganisator.

Topsporters zoals Brady hebben bijna net zoveel expertise in merkontwikkeling en -beheer als talent in hun sport. Van goed samengestelde openbare profielen tot persoonlijke logo’s en iconografie zoals TB12, veel van deze atleten worden ook ondersteund door de knapste koppen in merkmarketing. Wu denkt dat de beste merken (iconische namen in sport, kunst) zich bij de beste platforms willen aansluiten.

Als je geen $ 10.000 wilt uitgeven aan een digitale Brady-audioclip van zijn eerste “Let’s go!” Of een handtekening van Naomi Osaka bij een foto van die historische overwinning tegen Serena Williams, wat te doen? Hoe stapt u in op deze stijgende markt?

Fernandes houdt van Rarible (RARI), Flow (FLOW), Lukso (LYXE). “Dit zijn enkele van de meer professionele platforms”, zegt hij.

“Het grootste deel van de NFT-wereld wordt gebouwd op Ethereum”, zegt Hougan. “Als je wilt profiteren van de voordelen van NFT’s, moet je beginnen met ervoor te zorgen dat je blootstelling hebt aan Ethereum. Er zijn ook andere kleinere projecten, maar begin met ETH.”

Source link

Zakelijk