Uber klaar om een ​​kwartaalwinst te maken.  Is het aandeel een koop voor $ 47?

Uber klaar om een ​​kwartaalwinst te maken. Is het aandeel een koop voor $ 47?

Uber-voorraad (NYSE: UBER) steeg de afgelopen week met bijna 20% (vijf handelsdagen), aanzienlijk beter dan de bredere S&P 500, die in dezelfde periode met ongeveer 1% daalde. De winst komt doordat het bedrijf zijn Q3 2021-richtlijnen heeft bijgewerkt, waarbij wordt opgemerkt dat het waarschijnlijk zijn eerste kwartaalgecorrigeerde winst ooit zal boeken. De aangepaste winst vóór rente, belastingen en afschrijvingen zal naar verwachting tussen een verlies van $ 25 miljoen en een winst van $ 25 miljoen uitkomen voor het kwartaal dat eindigt op 30 september, in vergelijking met de eerdere verwachting van het bedrijf van een verlies van minder dan $ 100 miljoen. Uber verwacht ook over Q4 2021 een aangepaste winst te boeken.

Nu, hoewel Uber in het verleden een winst op GAAP-basis heeft gerapporteerd, aangedreven door eenmalige winsten, geeft een verbetering van de aangepaste winststatistieken aan dat de economie van de kernactiviteiten van Uber verbetert. Zo heeft Uber de afgelopen jaren de forse kortingen verlaagd, terwijl het door de pandemie ook de kosten heeft gesnoeid. Het bedrijf verkocht ook zijn verliesgevende zelfrijdende divisie. Bovendien kijkt het bedrijf voor het delen van ritten, dat het zwaarst te lijden had van de Covid-19-lockdowns, omhoog, terwijl het bedrijf voor voedselbezorging, dat tijdens de pandemie een lichtpuntje was voor het bedrijf, waarschijnlijk standhoudt, gedreven door de Thuis eten trend.

Dus is Uber-aandelen een koop op het huidige niveau van $ 46,50 per aandeel? Wij denken van wel. Uber handelt tegen ongeveer 5,5x de verwachte inkomsten voor 2021, terwijl zijn kleinere rivaal Lyft

LYFT
handelt tegen een iets hoger 6x veelvoud, en voedselbezorgingsrivaal DoorDash handelt tegen ongeveer 16x. Beide bedrijven zullen hun inkomsten waarschijnlijk langzamer laten groeien in vergelijking met: Uber-inkomsten het komende jaar. Bovendien blijft het Uber-aandeel year-to-date met ongeveer 8% gedaald en met bijna 25% ten opzichte van de hoogtepunten van februari 2021, vergeleken met de bredere Nasdaq-100, die in dezelfde periode met ongeveer 21% is gestegen, wat mogelijk een goed instapmoment voor investeerders. We waarderen Uber-aandelen op ongeveer $ 50 per aandeel, een premie van 7% ten opzichte van de huidige marktprijs. Zie onze analyse op Uber-waardering: Duur of Goedkoop voor meer details

[8/27/2021]Kies Uber-voorraad boven Lyft terwijl de onzekerheid over Covid blijft hangen

We denken dat Uber-voorraad is momenteel een betere keuze in vergelijking met Lyft voorraad (NASDAQ: LYFT). Lyft handelt tegen ongeveer 8x de achterblijvende inkomsten, terwijl Uber handelt tegen iets meer dan 7x de achterblijvende inkomsten. Hoewel beide bedrijven zijn getroffen door de pandemie, terwijl de markt voor het delen van ritten door de Covid-19-lockdowns instortte, zijn de financiële prestaties van Uber beter te danken aan de stijgende vraag naar zijn voedselbezorgingsactiviteiten. Er is echter meer aan de hand met de vergelijking. Laten we een stap terug doen om een ​​vollediger beeld te krijgen van de relatieve waardering van de twee bedrijven door te kijken naar de historische omzetgroei en de groei van de operationele marge. Ons dashboard Uber versus Lyft: branchegenoten; Welk aandeel is een betere gok? heeft hier meer details over. Delen van de analyse worden hieronder samengevat.

1. De recente omzetgroei van Uber is sterker geweest

Hoewel de gemiddelde omzetgroei van Lyft in de afgelopen drie jaar sterker was dan die van Uber (45% vs. 14%), gezien de kleinere omzet van het bedrijf en de focus op de lucratieve Noord-Amerikaanse ride-hailing-markt, veranderden de zaken aanzienlijk door de Covid -19 pandemie.

De inkomsten van Uber daalden met ongeveer -20% tot $ 10,5 miljard in de afgelopen twaalf maanden, vergeleken met niveaus van ongeveer $ 13 miljard in 2019, voorafgaand aan de pandemie. De daling was voornamelijk te wijten aan een scherpe daling in de kernactiviteiten van het bedrijf, waardoor de verkoop in 2020 met meer dan 40% daalde, hoewel dit gedeeltelijk werd gecompenseerd door de robuuste prestaties van de bezorgactiviteiten, die met meer dan 2,5x groeiden in de loop van het jaar. vorig jaar. Ons Uber-inkomsten dashboard geeft een overzicht van de segmentgewijze opsplitsing van de inkomsten van het bedrijf. Als we naar Lyft kijken, daalde de totale omzet de afgelopen twaalf maanden met ongeveer -47% tot ongeveer $ 2 miljard, aangezien het bedrijf bijna volledig afhankelijk is van ride-hailing. Dit in vergelijking met een omzet van ongeveer $ 3,6 miljard in 2019.

2. Beide bedrijven maken verlies, maar de marges van Uber verbeteren

Beide bedrijven blijven zeer onrendabel, maar de marges van Uber vertonen enige verbetering. De operationele marges van Uber bedroegen een negatieve 31% over de afgelopen twaalf maanden, een verbetering ten opzichte van de negatieve 60% marges die het in 2019 boekte. De verbetering werd gedreven door dalende vaste kosten en lagere verliezen in de voedselbezorgingsactiviteiten, Uber Eats. Dit in vergelijking met Lyft, dat over de afgelopen twaalf maanden een operationele marge van – 88% boekte, een verslechtering ten opzichte van het niveau van ongeveer – 42% in 2018. De margedaling kwam doordat de verlaging van de kostenbasis van het bedrijf door de pandemie niet een scherpe daling van de inkomsten niet bijbenen. We verwachten dat de marges voor beide bedrijven in de toekomst zullen aantrekken. Hoewel Uber zal profiteren van de kracht in zijn voedselbezorgingsactiviteiten – die voorheen een grote bron van verliezen waren – zouden de marges van Lyft ook kunnen stijgen naarmate de ride-hailing-markt een geleidelijk herstel laat zien.

Het net van alles

Hoewel meer dan de helft van de Amerikaanse bevolking volledig is ingeënt tegen Covid-19, terwijl de algemene economische activiteit aantrekt, blijft er op de korte tot middellange termijn enige onzekerheid bestaan ​​voor de markt voor het delen van ritten. Covid-19 blijkt moeilijker te beheersen dan aanvankelijk werd gedacht door de verspreiding van meer besmettelijke virusvarianten en infecties in de VS nemen opnieuw toe. Hierdoor zouden mensen enigszins afkerig kunnen worden van ride-hailingdiensten en meer specifiek van diensten zoals ride-pooling. Hoewel dit het tempo van het herstel van Lyft zou kunnen schaden, zou Uber beter in staat moeten zijn om het hoofd te bieden gezien zijn blootstelling aan de voedselbezorging, die waarschijnlijk sterk zal blijven, zelfs in het licht van mogelijke Covid-19-beperkingen en ook vanwege zijn internationale blootstelling. Dit komt tot uiting in de recente prestaties van Uber, aangezien de omzet in de eerste helft van 2021 met 32% steeg, vergeleken met een omzetgroei van slechts 6% voor Lyft.

De huidige waardering van Uber is ook iets aantrekkelijker dan die van Lyft, met de aandelenhandel op ongeveer 7x achterblijvende inkomsten, tegenover ongeveer 8x voor Lyft. We denken dat dit waarderingsverschil op korte termijn kleiner zal worden in het voordeel van Uber, dat aantrekkelijker geprijsd is en betere vooruitzichten op korte termijn en mogelijk een lager risico heeft. Als zodanig zijn we van mening dat Uber momenteel een betere koopmogelijkheid is in vergelijking met Lyft-aandelen.

Investeer met Trefis Portefeuilles die de markt verslaan

Alles zien Trefis Prijsschattingen

Source link

Zakelijk