Southwest Airlines-aandeel kiezen om te vliegen?

Southwest Airlines-aandeel kiezen om te vliegen?

Na het bereiken van pre-Covid-niveaus in april, zijn de aandelen van Southwest Airlines (NYSE: LUV) hebben de afgelopen twee maanden een neerwaartse trend waargenomen, aangezien de boekingstrends verzwakten als gevolg van de vierde golf van de pandemie. De aanzienlijk lagere uitstaande schulden en de hogere operationele marge van het bedrijf zullen echter waarschijnlijk bijdragen aan het genereren van sterke kasstroom naarmate het aantal infecties afneemt. De derde ronde van het salarisondersteuningsprogramma vereist dat luchtvaartmaatschappijen dividenden opschorten en aandeleninkopen tot september 2022. Investeerders kunnen dus wedden op herstel van de vraag naar reizen om meerwaarden te realiseren. Gezien de sterke stijging van de vraag in het tweede kwartaal als een indicator voor een snel herstel na de vierde golf, is Trefis van mening dat LUV-aandelen een goede investering zijn. We belichten de historische trends in de inkomsten, marges en waarderingen van het bedrijf in een interactieve dashboardanalyse, De waardering van Southwest Airlines.

Sterke prestaties in het tweede kwartaal hebben het management ertoe aangezet om de capaciteit te vergroten

In het tweede kwartaal van 2021 rapporteerde Southwest Airlines een daling van de netto-inkomsten met 32% en een vermindering van de capaciteit (beschikbare stoelmijlen) met 16% in het tweede kwartaal van 2019, een aanzienlijke verbetering ten opzichte van het eerste kwartaal van 2021 toen de vraag naar reizen herstelde. Het bedrijf rapporteerde $ 348 miljoen aan netto-inkomsten en $ 2 miljard aan operationele cash. Gezien de opschorting van dividenden en de inkoop van eigen aandelen, ondersteunde de operationele kas $ 95 miljoen aan kapitaaluitgaven, bepaalde kortetermijninvesteringen en verbeterde de kaspositie van het bedrijf. Op operationeel vlak steeg de bezettingsgraad met 20 procentpunten (kok) tot 83%, wat het management ertoe aanzette om de capaciteit in de tweede helft van het jaar uit te breiden.

De sterke stijging van de vraag in het tweede kwartaal wijst op een snel herstel na de vierde coronavirusgolf

De daling van het aantal gevallen van coronavirus in het tweede kwartaal leidde tot een toename van de vraag naar vliegreizen, zodat het dagelijkse aantal passagiers bij TSA-controleposten 20% onder het niveau van 2019 lag. Met name de dagelijkse passagierscijfers lieten een groei van 50% zien in het tweede kwartaal van 1,3 miljoen in april tot 1,9 miljoen in juni. De sterke stijging wijst dus op een groeiende vraag naar vrijetijdsreizen, ook wel door veel exploitanten omschreven als wraaktoerisme. Gezien de sterke balans van Southwest, is het onwaarschijnlijk dat een korte periode van lage vraag op de financiën zal wegen. Per Q2-aanvragen rapporteerde het bedrijf een nettoschuld van $ (5,5 miljard), die de salariskosten voor een kwartaal kan ondersteunen en toch de balanssterkte kan behouden (negatieve nettoschuld duidt op overtollige contanten ten opzichte van langlopende schulden).

Is er een betere investering dan Southwest Airlines? Southwest Airlines-aandelenvergelijking met peers vat samen hoe LUV zich verhoudt tot leeftijdsgenoten op statistieken die er toe doen. U kunt meer van dergelijke nuttige vergelijkingen vinden op Peer vergelijkingen.

Alles zien Trefis Aanbevolen analyses en Downloaden Trefis-gegevens hier

Source link

Zakelijk