Ninja Van wordt de nieuwste eenhoorn van Singapore na het ophalen van $ 578 miljoen van Alibaba, B Capital

Ninja Van wordt de nieuwste eenhoorn van Singapore na het ophalen van $ 578 miljoen van Alibaba, B Capital

Ninja Van 578 miljoen dollar opgehaald bij investeerders, waaronder de Chinese e-commercegigant Alibaba Group, waardoor de logistieke startup Singapore’s nieuwste eenhoorn werd.

Naast Alibaba, bestaande investeerders B Capital Group-de durfkapitaalfirma opgericht door Facebook-medeoprichter Eduardo Saverin en Raj Ganguly, een voormalig executive bij Bain Capital – en Europees pakketbezorgbedrijf Geopost/DPDgroep, samen met Monk’s Hill Ventures en Brunei’s soevereine vermogensfonds Zamrud namen ook deel aan de laatste financieringsronde, zei Ninja Van eind zondag in een verklaring.

Dit is de grootste fondsenwerving van Ninja Van sinds de oprichting in 2014, zo blijkt uit gegevens van Venture Cap Insights. Op het hoogtepunt van de pandemie in april 2020 haalde het bedrijf volgens de gegevens $ 279 miljoen op tegen een waardering van $ 780 miljoen. De laatste financieringsronde zal de waardering van het bedrijf ruim boven $ 1 miljard verhogen, aangezien het zich voorbereidt op een beursgang volgend jaar, Bloomberg gemeld, onder vermelding van mensen die bekend zijn met de zaak. Ninja Van weigerde commentaar te geven op de laatste waardering.

“De kwaliteit van de investeerders die zich bij ons voegen in deze investeringsronde is een duidelijk signaal dat de markt de opkomende kansen voor e-commerce logistiek in Zuidoost-Azië erkent en hoe Ninja Van als een gevestigde speler in de regio gepositioneerd is om een ​​centrale rol te spelen om tegemoet te komen aan de veranderende eisen van zowel bedrijven als consumenten”, zegt Lai Chang Wen, medeoprichter en CEO van Ninja Van Group, in een verklaring.

Ninja van zei dat het de nieuwe fondsen zal investeren om zijn infrastructuur en technologieplatform te bouwen, waaronder het creëren van micro-supply chain-oplossingen om Zuidoost-Aziatische bedrijven te helpen de e-commercemogelijkheden in de regio te optimaliseren.

“We geloven sterk in het potentieel van e-commerce in Zuidoost-Azië, met name de kracht van op technologie gebaseerde logistiek om de groei van e-commerce te stimuleren”, zei Kenny Ho, hoofd investeringen voor Zuidoost-Azië bij Alibaba, in een verklaring. “Met de enorme aanwezigheid van Ninja Van en uitgebreide lokale inzichten in de regio, zijn we ervan overtuigd dat onze samenwerking met Ninja Van ons in staat zou stellen om de deelnemers aan het e-commerce-ecosysteem in de hele regio beter van dienst te zijn.”

Lai—a Forbes Azië 30 Under 30 alumnus – begon Ninja Van zeven jaar geleden in Singapore als een last-mile express logistiek bedrijf. Sindsdien is het een van de snelstgroeiende logistieke bedrijven met technologie in de regio geworden, die meer dan 1,5 miljoen actieve verladers verbindt met bijna 100 miljoen ontvangers in Singapore, Maleisië, Indonesië, Thailand, Vietnam en de Filippijnen. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 61.000 medewerkers en bezorgers die de bezorging van ongeveer 2 miljoen pakketten per dag in de hele regio ondersteunen.

Source link

Zakelijk