Moeilijke vergelijkingen vs.  2020 Nu de focus verschuift naar online winkelen

Moeilijke vergelijkingen vs. 2020 Nu de focus verschuift naar online winkelen

Belangrijkste leerpunten

  • Analisten verwachten dat Walmart meer marktaandeel in supermarkten heeft gewonnen
  • Walmart+

    WMT
    ledenaantal lijkt te groeien
  • Een uitdaging is het aantrekken en behouden van werknemers

Walmart’s (WMT) het vermogen om klanten naar zijn winkels te laten komen, zal opnieuw te zien zijn wanneer de Q2-resultaten morgenochtend worden vrijgegeven.

Een jaar geleden hadden mensen weinig winkelmogelijkheden buiten WMT en een paar andere grote winkels die de deuren open hielden tijdens de pandemie. Nu, met meer keuzes, is de vraag wat WMT doet om oude klanten terug te laten komen en de nieuwe te behouden die daar in 2020 zijn gaan winkelen.

Voor het grootste deel denken analisten dat de tractie van het winkelend publiek duurzaam is, deels door stimuleringsbetalingen en een terugkeer naar prijsgevoelig winkelen. In het eerste kwartaal zei WMT dat het voetverkeer was toegenomen toen de COVID-19-mandaten werden opgeheven en het winkelend publiek zich weer naar de winkels waagde.

“Ons optimisme is groter dan aan het begin van het jaar”, zei Chief Executive Doug McMillon in mei. “In de VS willen klanten duidelijk naar buiten om te winkelen.”

Beleggers zullen zien hoe goed dat uitpakte in het tweede kwartaal, vooral gezien de opkomst van de Delta-variant eind dat kwartaal. Veel analisten hebben gezegd dat WMT het prima lijkt te doen, dank u. McMillon hield de vorige keer een waarschuwende maar vrolijke toon. “De tweede helft kent meer onzekerheid dan een normaal jaar. We verwachten dat de vraag in de loop van 2021 aanhoudt.”

WMT versus AMZN?

Sommige analisten verwachten dat het tweede kwartaal relatief sterk zal zijn, hoewel ze merken dat WMT te maken heeft met moeilijke vergelijkingen van een jaar geleden. Bij bank van Amerika

BAC
(BA), analisten zijn optimistischer over de omzetgroei van WMT dan die van Amazon

AMZN
(AMZN).

“De omzetgroei van Walmart in de VS kan de totale groei van Amazon’s ‘online winkels’ overtreffen” dankzij toegevoegde merchandise, bezorging en afhaling op dezelfde dag en andere voordelen,” zei BAC in een recente notitie aan klanten.

“Wij geloven dat Walmart’s omnichannel-transformatie in de VS aan kracht zal blijven winnen en duurzamere en voorspelbare positievere same-store sales en traffic bij Amerikaanse supercenters en Amerikaanse e-commerce zal ondersteunen”, aldus de notitie.

Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) is van mening dat de e-commercesite van WMT “blijft tekenen van kracht”, aldus een recent rapport. Volgens CIRP betalen shoppers meer dan $ 1.300 per jaar boven hun uitgaven in de winkel, wat een stijging van de gemiddelde jaarlijkse uitgaven veroorzaakte, aangezien de pandemie consumenten ertoe aanzette om online te winkelen.

Wat zijn de plusnummers?

Walmart + heeft een enorme inhaalslag gemaakt met het Prime-lidmaatschapsprogramma van Amazon, maar lijkt aan kracht te winnen en is iets dat analisten nauwlettend in de gaten houden. Vanaf juni hebben PYMNTS-gegevens ongeveer 53,9 miljoen abonnees van Walmart+ bijgehouden. Dat is een sprong van 21% net sinds mei. En vergeet niet dat WMT de lidmaatschapsvoordelen pas afgelopen september heeft gelanceerd.

Net als bij streamingdiensten blijkt dat consumenten meer dan één lidmaatschap hebben met betrekking tot voordelen, en in het geval van Walmart+ is ongeveer 91% van de nieuwe abonnees ook Amazon Prime-lid. Beleggers willen wellicht kennis nemen van de opmerkingen van WMT over het lidmaatschapsprogramma en de verwachtingen van wat komen gaat. Onthoud dat kruidenierswaren meestal de trekpleister zijn voor lidmaatschappen zoals deze.

Boodschappen verkopen comeback

De verkoop van boodschappen vertegenwoordigt zo’n 56,3% van de omzet, en in het eerste kwartaal haperde ze iets – weet je nog dat klanten in het kwartaal van een jaar geleden water, conserven en toiletpapier aan het hamsteren waren – maar de verkoop van kleding, huisverbetering en recreatieproducten vulde de leegte.

Maar ondanks dit alles was WMT nog steeds in staat om het marktaandeel van de supermarkt vast te houden en zelfs een beetje op te krikken, een paniekknop die de retailer eerder dit jaar drukte.

Dat heeft analisten overtuigd van de verkoop van levensmiddelen in het tweede kwartaal. “De kruidenierswinkel zou de prestaties (dezelfde winkelverkopen) moeten leiden, versnellend vanaf het eerste kwartaal”, zeiden analisten van Credit Suisse in een recente notitie.

Robert Ohmes van BA is op zoek naar stevige marges voor delicatessen en bakkerijen, in de verwachting dat ze op een “grote manier” terug zouden komen, zei hij.

Analisten van Cowen beschikken over eigen onderzoeken om hun overtuiging te staven dat WMT in juni de leidende positie in de supermarktmarkt van meer dan 58% had. “We verwachten dat Walmart het momentum in de komende kwartalen zal behouden naarmate de omgeving normaliseert en het winkelend publiek opnieuw prijsgevoeliger wordt”, schreven analisten.

Vollere manden, minder reizen

Analisten zeiden dat ze een voortzetting verwachten van een cyclus die prominent aanwezig was tijdens lockdowns, waarbij WMT vollere winkelwagentjes zag maar minder reizen. In het eerste kwartaal daalden de transacties met 3,2%, maar de gemiddelde ticketgroei schoot met 9,5% omhoog.

De laatste time-out overtrof WMT met gemak de verwachtingen van Wall Street met een omzetstijging van 6,2% in winkels die langer dan een jaar open waren, een belangrijke maatstaf in de sector. De omzet in dezelfde winkel daalde voor het eerst sinds 2016 – in de periode een jaar geleden waren ze met 10,3% gestegen – maar lagen ver voor op de prognose van 2% van analisten.

BA’s Ohmes zei dat hij verwacht dat de algemene koopwaar sterker en beter wordt van de back-to-school-menigten. Hij denkt ook dat vision- en autocentra, meestal donker tijdens pandemische shutdowns, zullen terugveren.

Over het algemeen verwachten analisten een wereldwijde omzetgroei in dezelfde winkel tot 3,1%, waarbij de vergelijkbare winkelomzet in de VS met 3% stijgt en de internationale omzet met 5% stijgt. Analisten zeiden ook dat ze inzoomen op Sam’s Club-nummers. In het eerste kwartaal steeg de verkoop van Sam’s Club in dezelfde winkel met 7,2%, ver boven de 1,2% die analisten in kaart brachten. De lidmaatschappen van de magazijnclub bereikten ook een recordhoogte, wat een solide vooruitzicht voor de komende verkoop zou kunnen bieden.

Wat is er nog meer?

Gezien het feit dat het WMT is waar we het over hebben, zijn er genoeg analisten waar ze naar zullen luisteren tijdens de conference call. Maar hier zijn een paar dingen om in gedachten te houden:

Levering: WMT heeft de afgelopen maanden grote stappen gezet om de levering op vele manieren te intensiveren, waaronder dezelfde dag, met drones en een aantal providers. Leidinggevenden kunnen onthullen wat er nog meer in petto is voor wat een must-have is geworden voor de meeste retailers.

AMZN-kosten: Eerder deze maand kondigde AMZN aan dat het Prime-leden die bij Whole Foods bestellen, in rekening zou brengen

WFM
in vijf Amerikaanse staten betaal je $ 9,95 voor bezorgservice. Bestellingen van meer dan $ 35 waren overal gratis bezorgd. Het zal interessant zijn om te horen of WMT adresseert dat AMZN verandert, aangezien een belangrijke drijfveer voor lidmaatschap bij beide voedselartikelen is en dat gratis bezorging nog steeds heerst bij Walmart + -klanten.

Inflatie: In het eerste kwartaal zei WMT te verwachten dat er tekenen van inflatie zouden opduiken en dat deden ze ook. De consumentenprijsindex (CPI) van juli, die vorige week werd gepubliceerd, registreerde een stijging van 5,4% op jaarbasis. In een maand-op-maand positie stegen ze 0,5%, wat sommigen suggereert dat de inflatie piekt.

Maar een vertoning van een maand maakt geen trend en consumenten kunnen begin volgende maand over het algemeen hogere prijzen in de supermarkten verwachten. Leden van de Federal Reserve blijven de rentetarieven dicht bij nul houden en herhalen hun standpunt dat deze sterke inflatie tijdelijk is, aangedreven door een stijgende consumentenvraag die de achterstanden in het aanbod niet kunnen bijhouden. Zodra de achterstanden zijn weggewerkt, zullen de prijzen afnemen, aldus de Fed.

Maar wat zien en verwachten WMT-managers en hoe gaan ze hiermee verder? En hoe gaan ze om met stijgende groothandelsprijzen, zoals blijkt uit de Producer Price Index (PPI) van afgelopen week? In het verleden hebben ze de prijzen meestal onder controle gehouden om het marktaandeel vast te houden. Analisten zeiden dat ze naar de toekomst zullen luisteren naarmate de grondstofprijzen stijgen.

Leveren: Over de duivel in de economie gesproken, WMT zei dat het verwachtte dat de problemen in de toeleveringsketen zouden voortduren en de winst zouden beïnvloeden. Beleggers willen misschien goed letten op hoe de retailer dat wil beheren.

Arbeid en loon: Zoals veel werkgevers kan het moeilijk zijn om werknemers te vinden. WMT heeft veel gedaan om zijn inzet te verhogen om werknemers aan te trekken, waaronder het verhogen van de lonen, het aanbieden van 100% collegegeldprogramma’s in bepaalde gebieden, en recentelijk door magazijnmedewerkers bonussen en andere prikkels te geven om elk uur van hun schema te werken als de logistieke blitz van de vakantieperiode wordt aan de gang. Maar WMT wordt, net als andere retailers, geconfronteerd met toenemende concurrentie van restaurants, hotels en andere persoonlijke banen die de lonen verhogen om warme lichamen aan te trekken. Beleggers willen misschien luisteren naar de nieuwste plannen van de retailer om zijn personeelsbestand vol te houden.

Walmart winst- en optiegegevens

WMT zal naar verwachting: rapporteer aangepaste winst per aandeel van $ 1,56, ongeveer zelfs met vorig jaar volgens schattingen van externe consensusanalisten. De omzet wordt geraamd op $ 135,92 miljard, een daling van $ 137,7 miljard een jaar eerder.

Volgens de Market Maker Move-indicator op het thinkorswim®-platform heeft de optiemarkt een verwachte koersbeweging van het aandeel van 3,13% in beide richtingen ingeprijsd rond de publicatie van de winst.

Kijkend naar opties die op 20 augustus aflopen, is de oproepactiviteit verspreid tussen de 152,50 en 160 strikes. Puts zijn actief geweest bij de 135 en 140 strikes. De impliciete volatiliteit zit op het 37e percentiel vanaf vrijdagochtend.

Opmerking: Call-opties vertegenwoordigen het recht, maar niet de verplichting, om de onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf bepaalde prijs gedurende een bepaalde periode. Putopties vertegenwoordigen het recht, maar niet de verplichting, om de onderliggende waarde gedurende een bepaalde periode tegen een vooraf bepaalde prijs te verkopen.

TD Ameritrade®-commentaar alleen voor educatieve doeleinden. Lid SIPC.

Source link

Zakelijk