Leningen gekoppeld aan studentenwerk trekken investeerders aan

Leningen gekoppeld aan studentenwerk trekken investeerders aan

Inkomensverdelingsovereenkomsten, waarbij studenten collegegeld krijgen in ruil voor een deel van hun salaris na afstuderen, slaan aan.

Door Marlene Givant Star

Regeldruk, in combinatie met marktwerking, zet kredietverstrekkers ertoe aan om studieleningen aan te bieden die gekoppeld zijn aan gunstige baanresultaten.

Tijdens de regering-Obama verscherpte het Amerikaanse ministerie van Onderwijs de regelgevende controle van postsecundaire scholen met winstoogmerk voor het agressief verkopen van leningen aan studenten die niet in staat waren voldoende lucratieve banen te krijgen om ze terug te betalen. De regeldruk nam af tijdens de regering-Trump.

Desalniettemin was de sector al begonnen met het aanscherpen van haar focus op de resultaten van studenten en geldschieters hebben dit voorbeeld gevolgd, op basis van interviews met Fusiemarkt met leidinggevenden in de kredietsector en schoolexploitanten.

‘Op resultaten gebaseerde financiering als alternatief voor traditionele particuliere studieleningen’ bestond tot nu toe niet, aldus een directeur van studieleningen.

Verschillende kredietverstrekkers van studenten hebben de afgelopen maanden financiering opgehaald bij durfkapitaalbedrijven en strategische spelers en zijn op weg gegaan naar mogelijke toekomstige exits.

MPOWER-financiering, bijvoorbeeld, een uitkeringsinstelling die leningen verstrekt aan binnenlandse en internationale studenten, ontving rente van kopers en speciale acquisitiebedrijven (SPAC’s), Fusiemarkt gemeld in augustus.

Manu Smadja, CEO van MPOWER, zei dat de in Washington, DC gevestigde startup elk jaar in omvang wil blijven verdubbelen. In juli kondigde MPOWER een investering van $ 100 miljoen aan in aandelen van strategische en institutionele investeerders.

Ook in augustus, Fusiemarkt gemeld dat Ascent financiering, een platform voor op resultaten gebaseerde studieleningen, was bezig met het aantrekken van kapitaal. Ken Ruggiero, voorzitter en CEO van Ascent, zei dat het bedrijf is opgericht om zich te concentreren op over het hoofd geziene en achtergestelde studenten en scholen, inclusief junioren en senioren en volwassen studenten van wie de ouders hun leningen niet mede ondertekenen. De studenten hebben meestal geen banen en weinig of geen kredietgeschiedenis.

Naast zowel medeondertekende als niet-medeondertekende studieleningen voor universiteit en graduate school, verstrekt Ascent consumentenleningen voor technologie-bootcamps en versnelde vaardigheidstrainingsprogramma’s.

Leif, VEMO Education, Ascent en andere alternatieve kredietverstrekkers bieden studenten inkomensdeling overeenkomsten [ISAs] waardoor studenten geen collegegeld hoeven terug te betalen totdat ze een baan hebben gevonden. Deze kredietverstrekkers hebben geen medeondertekenaars nodig en baseren ook geen beslissingen over leningen op het gezinsinkomen of vermogen van de student, maar eerder op het toekomstige inkomstenpotentieel van de student.

Ascent’s Ruggiero zei dat het koppelen van studieleningen aan banen “de hele dynamiek van het onderwijsecosysteem verandert. Scholen worden gedwongen om eerst en vooral na te denken over de resultaten van leerlingen.”

Dit was niet altijd het geval. Twee grote post-secundaire onderwijsketens met winstoogmerk, ITT Technical Institute en Korinthische Hogescholen, stortte in onder regelgevende druk van het ministerie van Onderwijs en accreditatie-instanties en vele anderen zijn onderzocht of gesloten, waardoor de federale overheid aan het wankelen is gebracht wat betreft kwijtschelding van studieleningen en rechtsmiddelen.

Scholen met winstoogmerk zijn niet de enigen die zich wenden tot overeenkomsten voor inkomensdeling. Student geldschieter VEMO lanceerde een programma om inkomensdelingsovereenkomsten aan te bieden aan studenten op Purdue universiteit begin 2016. VEMO blijft zich richten op traditionele universiteiten.

Andere spelers, zoals Leif en Ascent, richten zich op bootcamps, software-engineering, datawetenschap en cyberbeveiligingsprogramma’s en gaan het beroepsveld in.

Scholen omarmen alternatieve leningen

Postsecundaire scholen zijn op zoek naar alternatieve leningen om meer studenten van dienst te kunnen zijn. In juni 2019, Fusiemarkt gemeld dat microversum, een opleidingsbedrijf voor computercodering dat kapitaal wilde aantrekken, verstrekte rechtstreeks op resultaten gebaseerde leningen aan zijn studenten. Microverse leidt programmeurs op via een online videoconferentieplatform en helpt hen bij het vinden van banen in softwareontwikkeling, meestal bij bedrijven met internationale teams.

Microverse ontvangt gedurende een bepaalde tijd een percentage van het salaris van de student. Ariel Camus, oprichter en CEO, vertelde: Fusiemarkt het bedrijf onderzocht de verkoop van zijn contracten met studenten in de vorm van inkomensdelingsovereenkomsten die aan een fonds werden verkocht. Dit zou een aanvulling zijn op het aantrekken van durfkapitaal om het bedrijf te financieren, zei hij.

In september van dit jaar begon NexGenT, een opleidingsschool voor informatietechnologie in San Jose, Californië, met het aanbieden van op resultaten gebaseerde leningen toen het overstapte naar live-onderwijs, maar het basisonderwijs van $ 12.500 betaalbaar wilde houden voor studenten. Het werkte eind 2019 samen met Leif en introduceerde live-instructie in februari 2020, zei Kao. NexGenT werkte ook aan een kapitaalverhoging, aldus het rapport.

Ondertussen, op 7 oktober, heeft Entity Academy, een in Henderson, Nevada gevestigde school exclusief voor het trainen en omscholen van vrouwen op gebieden zoals datawetenschap en softwareontwikkeling, naar verluidt $ 100 miljoen opgehaald in financiering van studentenlener Leif om studenten te helpen hun Entity Academy-collegegeld te financieren.

Als gevolg van de toegenomen toegang is de studentenorganisatie van Entity Academy diverser dan voordat de school dergelijke leningen aanbood, vertelde Jennifer Schwab Wangers, oprichter en CEO van Entity, aan Fusiemarkt in september.

Niet elke school wordt verkocht volgens de benadering van de inkomensaandeelovereenkomst. Anthony Lee, PhD, president en CEO van Westcliff University vertelde deze nieuwsdienst “we hebben er zeker over nagedacht, maar zijn er niet mee verder gegaan.”

In sommige gevallen zijn studenten misschien beter af met traditionele studieleningen in termen van de uiteindelijke kosten. Bovendien moeten universiteiten zich bewust zijn van de regels rond hoe dergelijke leningen aan studenten worden gecommuniceerd.

“Het is erg aantrekkelijk voor studenten, maar het hangt af van hoeveel ze terugbetalen via de ISA,” zei Lee. “Sommigen doen het beter dan anderen.”

Marlene Givant Star is de Amerikaanse redacteur van de sector voor Mergermarket en Dealreporter. Ze is te bereiken op marlene.star@acuris.com.

Source link

Zakelijk