Hong Kong Blockchain Unicorn Startup Animoca Brands bundelt krachten met K-Pop Agency om NFT’s te maken

Hong Kong Blockchain Unicorn Startup Animoca Brands bundelt krachten met K-Pop Agency om NFT’s te maken

In Hong Kong gevestigde blockchain-game-ontwikkelaar Animoca-merken brengt K-pop-groepen om zich aan te sluiten bij de kar van niet-vervangbare tokens, en werkt samen met een Koreaans entertainmentbureau om digitale verzamelobjecten te lanceren met in de hoofdrol muziekartiesten en acteurs. De verhuizing zal meer namen toevoegen aan de groeiende lijst van beroemdheden die NFT’s omarmen, waaronder supergroep BTS.

Animoca heeft maandag aangekondigd dat het samenwerkt met Kubus Entertainment, een in Zuid-Korea genoteerd talentbureau achter meidengroep (G)I-dle en boyband BTOB, om een ​​NFT-gerelateerde onderneming te starten. NFT’s zijn digitale activa die zijn opgeslagen op de blockchain en die de authenticiteit van objecten zoals muziek, illustraties en in-game-items certificeren. Volgens Animoca zal de joint venture NFT’s uitgeven op basis van liedjes, albums, portretten en avatars van de artiesten van Cube Entertainment.

“K-pop verovert de wereld stormenderhand”, zegt Yat Siu, medeoprichter en voorzitter van Animoca, in een verklaring. “Hier bij Animoca Brands kunnen we niet wachten om samen te werken met Cube Entertainment en zijn selectie van K-popartiesten terwijl we onze inspanningen voortzetten om de open ‘metaverse’ werkelijkheid te maken.”

Animoca bereikte in mei de status van eenhoorn na het succes van zijn op blockchain gebaseerde games waarmee gebruikers in-game-activa als NFT’s kunnen verhandelen. De zeven jaar oude startup heeft ook een trackrecord van investeren in NFT-gerelateerde bedrijven; zijn portfolio omvat Dapper Labs, het bedrijf achter de baanbrekende blockchain-game CryptoKitties, evenals Sky Mavis, de ontwikkelaar van de wereldwijde sensatie Axie Infinity.

MEER VAN FORBESHong Kong Blockchain Game Maker Animoca bereikt een waardering van $ 2,2 miljard te midden van NFT-manie

De samenwerking tussen Animoca en Cube Entertainment zal meer K-popartiesten naar de NFT-razernij brengen. Begin november zei het label van BTS, Hybe, dat het zou samenwerken met Korea’s grootste cryptocurrency exchange-operator om NFT-fotokaarten van zijn artiesten uit te geven. SM Entertainment, het managementbedrijf achter Girls’ Generation en EXO, heeft ook plannen aangekondigd om zich in de NFT-ruimte te wagen.

De deelname van beroemdheden heeft de NFT-markt het afgelopen jaar aan populariteit gewonnen. De gloeiend hete ruimte zag zijn handelsvolume alleen al in oktober $ 4,2 miljard bereiken, een stijging van 2% maand-op-maand, volgens blockchain-analysebedrijf DappRadar.

Source link

Zakelijk