Hoe AI-aangedreven beleggen Wall Street verandert voor millennials

Hoe AI-aangedreven beleggen Wall Street verandert voor millennials

Millennials vormen de grootste generatie die er bestaat. Wat ze doen heeft de macht om te beïnvloeden wat groepen voor en na hen doen. En ze doen dingen anders. In feite, Onderzoek suggereert dat zij de eerste generatie zijn die ‘beïnvloedt’.

Millennials, die de grote meerderheid van de beroepsbevolking vertegenwoordigen en worden aangeprezen als de machtigste consumenten, hebben aan het roer gestaan ​​van de meeste moderne revoluties. Van het hervormen van de bedrijfscultuur en het vormgeven van de werkplekken van vandaag tot het herschikken van de Amerikaanse familie en het pionieren van de technologie die ons dagelijks leven aandrijft. Technologie die direct aan onze eisen voldoet. (Lees: Ophalen en afleveren wassen en vouwen met één druk op de knop – omdat de wasserettes nog steeds munten nodig hebben. En wie bewaart munten tenzij ze digitaal zijn en crypto worden genoemd?)

Een schat aan onderzoek suggereert dat millennials, simpel gezegd, zelfstarters zijn. De meesten streven ernaar om ondernemer of zelfstandige te worden, en ze hebben de neiging om meer bedrijven te openen dan generaties voor hen.

Bovendien hebben millennials het tij van een snel veranderende wereld gekeerd, ondanks alle tegenslagen, zoals de snelgroeiende schulden voor studentenleningen en de stijgende kosten van levensonderhoud. Dit alles in een tijd van verdeeldheid in politiek pandemonium, economische strijd en een golf van pandemische gezondheidscrises, gepaard met, tot weinig verbazing, stijgende depressiecijfers en verlammende angst voor de toekomst.

Dat millennials nu hunkeren naar een actievere rol in hun eigen toekomst, inclusief hun financiële toekomst, is niets nieuws. En, niet zoals Thaise afhaalmaaltijden via Uber Eats of die Tacosaurus t-rex taco-stand op Amazon Prime waarvan ze nooit wisten dat ze die nodig hadden, willen ze inspraak in hun financiële vrijheid. En ze willen het direct.

Dus ondanks alles wat er om hen heen gebeurt, zou het geen verrassing moeten zijn dat ze op zoek zijn naar meer diepgaande investeringservaringen – ervaringen die van henzelf zijn en die hen de teugels geven. Denk maar aan hun overheersende betrokkenheid bij de hele GameStop-saga, het begin van al die crypto-commotie en de komst en opkomst van meme-aandelen.

Millennials zijn zich er terdege van bewust dat het risico van: niet beleggen is net zo reëel als de risico’s die met beleggen gepaard gaan. Deze generatie bedacht immers de term ‘fear of missing out’ (FOMO). En ze worstelen zeker met de angst om de $ 3,3 miljoen aan potentiële pensioenwinsten meer nog dan hun angst voor de schommelende aandelenmarkt en al het angstaanjagende, buitenaardse jargon dat ermee te maken heeft.

Gelukkig voor hen is beleggen op basis van kunstmatige intelligentie een grote kans in hun gunst en verlost hen van het zelfstandig navigeren door verdovende gegevens. AI stelt fintech-consumenten in staat om beter geïnformeerde en weloverwogen beslissingen te nemen die zijn gebaseerd op logica die is afgeleid van deep learning-algoritmen. Algoritmen die de cijfers voor hen kraken. Algoritmen die rekening houden met hun persoonlijke beleggingsdoelen en risicotoleranties.

Uiteindelijk democratiseert AI de wereld van beleggen voor degenen die geen toegang hebben tot de tijd of de tools om te investeren, zoals professionele Wall Street-analisten.

En omdat traditioneel soms synoniem is met verouderd in millennial-geesten, biedt AI een broodnodige onderbreking van de zeer achterhaalde beleggingsfondsensector en de dure beheervergoedingen. In feite wordt bijna 75% van de $ 21 biljoen beleggingsfondsensector gecontroleerd door slechts drie bedrijven, terwijl vijf bedrijven 90% van de $ 5 biljoen ETF-industrie controleren. De eerste bekende robo-adviseur was de semi-geautomatiseerde financiële manager van Mint die in 2006 werd gelanceerd en sindsdien is er weinig geëvolueerd.

De fondsbeheerindustrie van meer dan 25 biljoen dollar zit vast in het verleden. Maar kunstmatige intelligentie verandert het spel door best presterende strategieën te ontgrendelen die ooit waren voorbehouden aan elite-hedgefondsen. Het gebruik ervan in moderne robo-adviseurs betekent dat automatisering portfoliobeheer voor veel minder dollars kan veroveren. De particuliere belegger krijgt dus functies zoals portefeuillediversificatie en automatische herbalancering om winsten te beschermen te midden van onvermijdelijke marktvolatiliteit.

Bestaande spelers die AI-aangedreven digitale strategieën ontwikkelen, zijn onder meer Charles Schwab, JPMorgan Chase, Vanguard en Morgan Stanley, evenals, meer recentelijk, Robinhood, Wealthfront en Forbes-gesteunde Q.ai.

Hoewel deze AI-strategieën doen helpen beleggers om verstandigere marktbewegingen te identificeren, ze Niet doen doe wat vooral millennials het meest verafschuwen: duw ze uit de pilotenstoel. AI biedt volledige transparantie. Net als een elektrische auto is hij bedraad om efficiënt en nauwkeurig te werken, waardoor u van punt A naar punt B komt, maar u zit nog steeds aan het stuur met volledige controle en de keuze om achterover te leunen of te sturen.

Beleggen op basis van AI biedt meer vrijheid en flexibiliteit voor alledaagse beleggers, ongeacht hun ervaring, liquide kapitaal of het gebrek daaraan. Alleen de tijd zal leren hoe AI zich blijft aanpassen en ontwikkelen binnen de fintech-ruimte, maar we zijn er zeker van dat het ergens slimmer, veiliger en… waar geld kan worden verdiend meer geld voor millennials en alle anderen.

Vond je het leuk wat je las? Meld u aan voor onze gratis Forbes AI Investor-nieuwsbrief hier om wekelijks AI-gedreven investeringsideeën te krijgen. Voor een beperkte tijd kunnen abonnees lid worden van een exclusieve slappe groep om deze ideeën op te doen voordat de markten opengaan.

Source link

Zakelijk