Het is nog geen Halloween, maar hekserij kan investeerders afschrikken

Het is nog geen Halloween, maar hekserij kan investeerders afschrikken

Belangrijkste leerpunten:

  • Retailers gaan creatief aan de slag met consumentenfinanciering
  • De gebroken toeleveringsketen is misschien een mislukking voor de detailhandel, maar een zegen voor rederijen
  • De ruimtezaak voor galactisch toerisme

De Dow Jones industrieel gemiddelde ($DJI) lijkt zijn eerste up-week in drie weken te hebben, ondanks dat de belangrijkste futures-contracten voor aandelenindices vrijdagochtend licht negatief worden verhandeld. De S&P 500 (SPX) was zeven van de negen vorige handelssessies lager. Ondanks een relatief volatiele week, bewogen de belangrijkste indices niet veel van maandag tot vrijdag.

Vandaag zou echter interessant kunnen zijn vanuit het oogpunt van volatiliteit, aangezien het “quadruple witching” is, de vrijdag van elk kwartaal wanneer contracten voor aandelenindexfutures, aandelenindexopties, aandelenopties en futures op één aandeel allemaal aflopen. De CBOE Marktvolatiliteitsindex (VIX) is iets lager dan zijn dieptepunten en VIX-futures (/VX) zijn relatief onveranderd in pre-market trading.

We konden schokkerige handel zien, vooral rond het openen en sluiten, dus misschien wilt u wat voorzichtig zijn als u van plan bent vandaag te handelen. Na een volatiele week, hebben veel traders hun posities mogelijk al gesloten, wat de volatiliteit van vrijdag tussen openen en sluiten zelfs zou kunnen verminderen. Handelaren die nog optiecontracten hebben, moeten mogelijk hun posities opschonen om pinrisico te vermijden.

Het consumentenvertrouwenonderzoek in Michigan komt net na de opening uit. Het kan een interessant rapport zijn na een week die zo veel op retail was gericht. Het kan echter moeilijk zijn om te zeggen wat voor soort effect het op de handel zal hebben vanwege de verwachte beweging rond “heksen”.

Retail verhuist van layaway naar later betalen

Retailers worden creatief als het gaat om het helpen van consumenten bij het vinden van manieren om voor hun producten te betalen. Vroeger legde je moeder je husky-jeans neer en hield de winkel ze vast totdat ze ze kon afbetalen. Maar tegenwoordig zijn er verschillende manieren om “te betalen naar gebruik” of “nu kopen en later betalen” zonder een creditcard te gebruiken en deze trends hebben geleid tot verschillende fusies.

Op woensdag merkte ik op dat Goldman Sachs (GS) GreenSky (GSKY) overneemt, dat leningen aanbiedt voor woningverbetering. In augustus stemde Square (SQ) ermee in om het afbetalingssysteem Afterpay (APT) te kopen. Vorige week kondigde PayPal (PYPL) plannen aan om het Japanse betalingsbedrijf Paidy te kopen.

Deze bedrijven bieden verschillende en goedkopere mogelijkheden voor consumenten en daarom worden ze steeds populairder. Macy’s (M), Bed Bath & Beyond (BBY) en Amazon (AMZN) bieden zelfs allemaal hun eigen afbetalingsprogramma’s aan. Met deze programma’s kan de consument zijn spijkerbroek of andere items mee naar huis nemen en betalen wanneer hij kan.

De trend in het aanbieden van abonnementen op afbetaling is gegroeid en heeft het potentieel om consumenten te helpen het komende kerstinkopenseizoen door te komen. Affirm (AFRM) sloot donderdag 7,13% hoger, nadat Business Wire de positionering van het bedrijf benadrukte om vakantiekopers te helpen binnen het budget te blijven.

Trapper houders: Ondanks de zwakke prestatie, bleek back to school shopping sterker dan verwacht, zoals blijkt uit de verrassing in de detailhandelsverkopen. Veel scholen en universiteitscampussen worden geopend, wat de verkoop in de grote winkels zoals Walmart (WMT) en Target (TGT) hielp. Terug naar school winkelen is waarschijnlijk een van die taken die mensen helpen een gevoel van normaliteit terug te krijgen.

Veel fysieke retailers zijn getroffen door de pandemie, maar lijken een boost te hebben gekregen door het rapport van donderdag. Nordstrom (JWN), Dillard’s (DDS), Gap (GPS) en Kohl’s (KSS) kwamen allemaal op het nieuws. Echter, totdat consumenten zich niet langer opgesloten voelen in hun huizen, zullen retailers sterk moeten vertrouwen op hun vermogen om online shoppers aan te trekken. Maar zelfs dan kan het voor retailers moeilijk zijn om producten bij de consument te krijgen vanwege de gebroken toeleveringsketen.

Gestrand op zee: Over de toeleveringsketen gesproken, Business Insider meldde dinsdag dat een deining van vrachtschepen vast kwam te zitten voor de kust van Californië. De telling van 56 schepen vestigde een record. Normaal gesproken wacht nul tot één schip om te worden gelost.

Consumenten blijven zich concentreren op het kopen van producten in plaats van op diensten, wat de ladinggrootte van de schepen verdubbelt en verdrievoudigt, wat resulteert in langere lostijden. Veel voorspellers hoopten dat het Covid-beleid zou versoepelen en dat consumenten hun aandacht zouden richten op diensten in plaats van producten die de broodnodige verlichting van de toeleveringsketen zouden kunnen bieden.

Zeevaartaandelen zoals Textainer (TGH), Star Bulk Carriers (SBLK) en Danaos (DAC) hebben een enorme vraag naar hun producten en diensten ervaren. Het is waarschijnlijk dat ze aandacht zullen blijven trekken totdat de toeleveringsketen is opgelost.

Schip vorm: Elon Musk’s SpaceX ging verder van oceaanschepen naar ruimteschepen en lanceerde met succes vier amateurastronauten de ruimte in op zijn Resilience-ruimtecapsule. De Inspiration4-missie duurt drie dagen en zou een grote sprong voorwaarts kunnen zijn voor het ruimtetoerisme.

De succesvolle lancering lijkt de concurrerende rivaal voor ruimtetoerisme te hebben geholpen Virgin Galactic (SPCE), die in de loop van de dag met meer dan 3,5% steeg. The Economic Times meldde dat SPCE al honderden boekingen heeft van $ 200.000 tot $ 250.000 per ticket. Andere gerelateerde aandelen zoals Astra (ASTR), EHang (EH), Innovative Solutions (ISSC) en Kaman (KAMN) waren gemengd op het nieuws.

Hoewel ruimtetoerisme een dienst is die voor veel consumenten buiten het bereik van veel consumenten ligt, kan het vermogen van deze bedrijven om in de toekomst op te schalen een grote bepalende factor zijn voor hun succes.

TD Ameritrade®-commentaar alleen voor educatieve doeleinden. Lid SIPC.

Source link

Zakelijk