Dit aandeel zal waarschijnlijk beter presteren dan United Parcel Service

Dit aandeel zal waarschijnlijk beter presteren dan United Parcel Service

We denken dat FedEx voorraad (NYSE: FDX) is momenteel een betere keuze in vergelijking met United Parcel Service voorraad (NYSE: UPS), gezien de lagere waardering, betere omzetgroei en winstgevendheid. FedEx handelt tegen ongeveer 0,7x achterblijvende inkomsten, vergeleken met 1,9x voor UPS. Hoewel beide bedrijven tijdens de pandemie een omzetstijging zagen, naarmate meer mensen online goederen bestelden, zijn de FedEx-aandelen onder druk komen te staan ​​​​nadat het de resultaten van het eerste kwartaal van het fiscale jaar 2022 rapporteerde, die lager waren dan de normale schattingen, als gevolg van hogere arbeidskosten. Er is echter meer aan de hand met de vergelijking. Laten we een stap terug doen om een ​​vollediger beeld te krijgen van de relatieve waardering van de twee bedrijven door te kijken naar de historische omzetgroei en de groei van de operationele marge. Ons dashboard UPS versus FedEx: Sectorgenoten; Welk aandeel is een betere gok? heeft hier meer details over. Delen van de analyse worden hieronder samengevat.

1. De omzetgroei van FedEx is sterker geweest

Hoewel de omzet van UPS de afgelopen drie jaar met een CAGR van 9% groeide, in lijn met de CAGR van 9% voor FedEx, heeft FedEx de afgelopen twaalf maanden beter gepresteerd, waarbij de omzet van FedEx met 21% is gestegen 14% voor UPS. De omzet van FedEx steeg met 21% in fiscaal 2021, en vooruitblikkend zal deze naar verwachting met 8% stijgen in fiscaal 2022 tot $91 miljard, terwijl de omzet van UPS naar verwachting met 12% zal stijgen in 2021 en 3% in 2022 tot $95 miljard en $98 respectievelijk miljard.

Voor beide bedrijven werd de omzetgroei in het afgelopen jaar of zo veroorzaakt door onderdak-in-place-beperkingen, wat resulteerde in meer online bestellingen. Vooruitkijkend, met de stijging van de vaccinatiegraad, zal het residentiële volume van grondleveringen echter waarschijnlijk afnemen, omdat mensen hun huizen beginnen te verlaten. De internationale leveringsactiviteiten hebben de afgelopen kwartalen een sterke groei doorgemaakt, een trend die naar verwachting op korte termijn zal aanhouden, waarbij het passagiersvervoer nog steeds ver onder het niveau van 2019 ligt. Ons UPS-inkomsten en FedEx-inkomsten dashboards geeft meer inzicht in de omzet van de bedrijven.

2. FedEx heeft een betere margegroei gezien

Net als bij de omzetgroei, is de operationele marge van FedEx van 8% over de afgelopen twaalf maanden veel beter dan slechts 3% voor UPS. Zelfs als we zouden kijken naar de verandering van de operationele marge in de afgelopen drie fiscale jaren, is het cijfer van 7% van FedEx veel beter dan de verandering van -1% van UPS. De operationele marge van FedEx van 8% over de afgelopen twaalf maanden is te vergelijken met 2% in 2019, vóór de pandemie. De huidige operationele marge van 3% voor UPS is lager in vergelijking met FedEx en is vergelijkbaar met het cijfer van 10% in 2019. We verwachten dat de marges voor beide bedrijven op korte termijn tegenwind zullen krijgen, gezien de inflatiedruk en de beperkte beschikbaarheid van arbeidskrachten die het gevolg zijn in hogere lonen, zoals verklaard door het management van FedEx in de recente conference call over inkomsten. Hoewel de brandstofprijzen het afgelopen jaar ook bijna 2x zijn gestegen, worden deze kosten gedeeltelijk gecompenseerd door brandstoftoeslagen die aan de klanten worden geheven. Een paar jaar geleden werden de marges van FedEx negatief beïnvloed door de hoge integratiekosten voor de overname van TNT, maar de meeste van die kosten liggen nu achter het bedrijf en FedEx zal op de lange termijn waarschijnlijk een marge-uitbreiding zien.

Het net van alles

Nu meer dan de helft van de Amerikaanse bevolking volledig is ingeënt tegen Covid-19, terwijl de algemene economische activiteit aantrekt, zal de vraag naar grondleveringen in de toekomst waarschijnlijk vertragen (vergeleken met de stijging van het afgelopen jaar), wat gevolgen heeft voor de omzetgroei voor beide bedrijven. Dat gezegd hebbende, naarmate de Covid-19-crisis afloopt, zal de vraag naar expresvervoer en vrachtactiviteiten waarschijnlijk toenemen. Covid-19 blijkt moeilijker te bevatten dan aanvankelijk werd gedacht, door de verspreiding van meer besmettelijke virusvarianten en infecties in de VS zijn hoger dan een paar maanden geleden. Dit heeft in het laatste kwartaal gewogen op de marges van FedEx, en het zal waarschijnlijk ook een impact hebben op UPS, wanneer het later deze maand zijn Q3-resultaten rapporteert.

De huidige waardering van FedEx is zeker aantrekkelijker dan die van UPS, met FDX-aandelenhandel op ongeveer 0,7x achterblijvende inkomsten, tegenover 1,9x voor UPS, en FedEx heeft in het recente verleden een betere omzetgroei en marge-uitbreiding laten zien. Als we echter naar het financiële risico zouden kijken, is de schuld van FedEx van 35% als percentage van het eigen vermogen veel hoger dan 16% voor UPS, en is FedEx’s 9% contanten als percentage van de activa ook iets lager dan het cijfer van 10% voor UPS, wat inhoudt dat UPS een betere schuld- en kaspositie heeft. Het financiële risico verklaart tot op zekere hoogte ook het verschil in waardering van beide bedrijven. Dat gezegd hebbende, denken we, gezien de lagere waardering, betere omzet en margegroei voor FedEx, dat dit verschil in waardering tussen UPS en FedEx in de toekomst waarschijnlijk kleiner zal worden ten gunste van het goedkopere aandeel – FDX. In feite, langs onze FedEx-waardering van $ 326 per aandeel, is er een opwaarts potentieel van meer dan 45% ten opzichte van de huidige niveaus van ongeveer $ 224.

Hoewel FDX-aandelen hogere niveaus kunnen zien, heeft 2020 veel prijsdiscontinuïteiten gecreëerd die aantrekkelijke handelsmogelijkheden kunnen bieden. U zult er bijvoorbeeld versteld van staan ​​hoe contra-intuïtief de waardering van aandelen is 3M versus FedEx.

Investeer met Trefis Marktconforme portefeuilles

Alles zien Trefis Prijsschattingen

Source link

Zakelijk