Die hobbel die u krijgt op socialezekerheidsuitkeringen zal het systeem eerder insolvent maken

Die hobbel die u krijgt op socialezekerheidsuitkeringen zal het systeem eerder insolvent maken

Volgens een recent rapport van de trustees van de sociale zekerheid, zal het trustfonds dat de uitkeringen voor gepensioneerden betaalt (OASDI, of Old Age and Survivors Insurance fund) tegen 2033 uitgeput raken. Dit betekent dat het fonds uitgeput zal zijn en er niets meer in de portefeuille over zal blijven om de uitkeringen te helpen betalen. Het betekent echter niet dat alle betalingen worden stopgezet: er zal nog steeds sprake zijn van inning van loonbelasting en inkomstenbelasting op uitkeringen, maar het rapport van de curatoren schat dat dit ongeveer 76% van de geplande uitkeringen kan dekken. Als het zover komt, kunnen ontvangers hun betalingen dan vertraagd ontvangen, of op tijd, maar niet volledig.

Dit roept een juridisch probleem op, zoals opgemerkt door a recent rapport van de Congressional Research Service (CRS): De socialezekerheidswet bepaalt dat begunstigden wettelijk recht hebben op hun volledige geplande uitkeringen, maar de antideficiëntiewet verbiedt overheidsuitgaven die de beschikbare middelen overschrijden. Als het geld mag opraken en 100% van alle uitkeringen niet kan worden uitbetaald, suggereert het conflict tussen de twee federale wetten dat het Hooggerechtshof er uiteindelijk bij betrokken kan raken. Dit zal een vervelende zaak zijn die gegarandeerd veel mensen erg boos zal maken.

Wat te doen? De curatoren van de socialezekerheidsfondsen denken dat de uitkeringen tussen 22% en 26% moeten worden verlaagd, of dat het loonbelastingtarief van de sociale zekerheid zou moeten stijgen tot misschien 15,8% van de huidige 12,4%, of een combinatie van beide zal moeten worden uitgewerkt wanneer de fondsen de rand van insolventie bereiken. Gezien de manier waarop mensen stemmen, zouden hogere belastingen voor jongeren waarschijnlijker zijn dan kleinere uitkeringen voor ouderen. Geen van beide oplossingen zal populair zijn.

De CRS besluit haar rapport met de duidelijke waarheid dat hoe eerder aanpassingen aan het socialezekerheidsbeleid worden doorgevoerd, hoe beter, omdat het zowel werknemers als begunstigden meer tijd zou geven om hun werk- en spaargedrag te plannen en aan te passen en abrupte veranderingen in het systeem te voorkomen.

Je kunt je afvragen of de CRS-onderzoekers die dit rapport hebben opgesteld ooit een voet hebben gezet in de belangrijkste kamers van het Congres (waarschijnlijk hebben ze dat gedaan, aangezien de CRS een kantoor is van de Library of Congress) en uit de eerste hand getuige zijn geweest van de bitterheid waarmee wetgevers deze beheren. dagen. De kans dat iets van deze omvang in de huidige omgeving kan worden aangepakt, is nihil, althans voor de nabije toekomst.

Ondertussen stijgen de inflatiecijfers naar niveaus die een paar kwartalen geleden nog ondenkbaar leken. De socialezekerheidsuitkeringen worden aan het einde van elk derde kwartaal aangepast volgens CPI-W, een inflatiemaatstaf. De meest recente aanpassing was 5,9%, het hoogste niveau sinds de aanpassing van 7,4% in 1982.

Op het eerste gezicht lijkt dit goed nieuws voor de uitkeringsgerechtigden, die de hoogste stijging in jaren zullen krijgen. Maar de trustfondsen van de sociale zekerheid worden belegd in Amerikaanse staatsobligaties met speciale uitgiften met een gemiddelde looptijd van ongeveer 7 jaar, en dit is een probleem. In 1982 had de 7-jarige US Treasury een rendement van 11,7%, wat ruim boven de 7,4% uitbetalingsverhoging van dat jaar was. Daarentegen had het 7-jarige Amerikaanse schatkistpapier aan het einde van het derde kwartaal van 2021 een rendement van 1,3%, veel minder dan de stijging van dit jaar met 5,9%.

Het feit dat de rente op de Amerikaanse schatkist hardnekkig laag is, vormt een echte belemmering voor de levensvatbaarheid van de socialezekerheidsfondsen, omdat hun insolventiedatum eerder dan 2033 zal zijn als de huidige trends zich voortzetten. Het is de moeite waard erop te wijzen dat het rapport van de socialezekerheidsbeheerders een maand voor de laatste CPI-W-aanpassing uitkwam, wat de zaken aanzienlijk verslechterde voor de fondsen. Vanuit het standpunt van de begunstigden is het beeld even complex en ontmoedigend.

Werknemers die dichter bij hun pensioen zijn, hebben de minste kans op een hogere loonbelasting, gezien de onwil van wetgevers om dit probleem op korte termijn aan te pakken. De hypergepolitiseerde omgeving van de dag maakt iedereen die bereid is om zoiets aan te pakken een onmiddellijk politiek doelwit. Dit betekent dat degenen die verder weg zijn van hun pensioen het grootste risico lopen om getroffen te worden door een veel hoger loonbelastingtarief.

Als de uitkeringen zouden worden verlaagd, komt de vraag op wie de dupe wordt van de korting. Als kleinere betalingen of een hogere pensioenleeftijd in aanmerking komen voor degenen die het recentst in het systeem zijn, zou dit een onaanvaardbaar tweeledig systeem van begunstigden creëren: degenen die in het huidige systeem zijn overgestapt met hogere betalingen en een eerdere start van de uitkeringen en de ongelukkigen die onder een nieuw, veel minder genereus regime. Nogmaals, het lijkt waarschijnlijker dat in zo’n wedstrijd jongere generaties aan het kortste eind zullen krijgen.

Het plannen van een verandering in de sociale zekerheid is problematisch, omdat het veel te vroeg is om preventieve maatregelen te nemen zonder te weten op welke manier de chips kunnen vallen.

Zouden zelfstandigen beter af zijn dan W-2-werknemers? Compensatie voor zelfstandigen gestructureerd door een mix van salaris (dat onderworpen is aan SS-belasting) en dividenden (wat niet het geval is) in tegenstelling tot alleen salaris, zou de belastingplicht verminderen, maar mogelijk de voordelen verlagen omdat ze worden berekend op het salaris geschiedenis. En dit zou zeker worden onderworpen aan nauwlettend toezicht door belastingautoriteiten, hoe verdorven ze ook mogen blijven.

Zou het lonen om vroeg te claimen en erop te wedden dat je deel uitmaakt van een bevoorrechte groep begunstigden? Dit zou het potentiële aantal voordelen verminderen dat zou kunnen worden verkregen dan het claimen op de volledige pensioengerechtigde leeftijd, en het kan een heel slechte gok blijken te zijn als de voordelen uiteindelijk over de hele linie worden verlaagd.

Over deze en andere zaken valt het beste advies voor toekomstige uitkeringsgerechtigden tegen: doe voorlopig niets maar blijf alert op ontwikkelingen. Degenen die kunnen, willen misschien hun focus verdubbelen op het opbouwen van hun spaargeld en minder afhankelijk zijn van toekomstige socialezekerheidsuitkeringen bij hun planning.

De relatie tussen inflatie en staatsobligaties zal een van de belangrijkste variabelen zijn om in de gaten te houden terwijl dit drama zich ontvouwt. Als de nominale rente de komende kwartalen niet dichter bij de inflatie komt te liggen (waardoor problemen op andere fronten ontstaan) of als de inflatie niet “van voorbijgaande aard” is, zoals de Federal Reserve benadrukt, kan de dag van afrekening voor de sociale zekerheid aanzienlijk eerder komen dan zelfs de meest sombere voorspellingen hebben het. Dit is de ongelukkige waarschuwing voor degenen die van plan zijn te vertrouwen op socialezekerheidsuitkeringen om hun pensioenjaren te financieren.

Source link

Zakelijk