De SK Group van de Zuid-Koreaanse miljardair Chey Tae-Won investeert $ 100 miljoen in de fintech-eenheid van AirAsia

De SK Group van de Zuid-Koreaanse miljardair Chey Tae-Won investeert $ 100 miljoen in de fintech-eenheid van AirAsia

SK Groep— gecontroleerd door de Zuid-Koreaanse miljardair Chey Tae-won — heeft ingestemd met het investeren van $ 100 miljoen in de Maleisische budgetmaatschappij AirAsia Group’s fintech-eenheid BigPay.

De nieuwe financiering van een van Zuid-Korea’s grootste conglomeraten en tech-innovator zal de digitale initiatieven van AirAsia ondersteunen, aangezien het de expansie in Zuidoost-Azië en naar bedrijven zoals logistiek en financiële diensten versnelt, zei BigPay in een verklaring op vrijdag.

“SK Group is ongeëvenaard als het gaat om innovatie en ervaring, dus we geloven echt dat ze hun expertise en knowhow kunnen delen, zodat deze investering het begin kan markeren van een nieuw spannend tijdperk voor digitaal bankieren”, CEO en medeoprichter van AirAsia Group Dat meldt Tony Fernandes in een verklaring.

SK Group, een van de grootste chaebols of familiebedrijven in Zuid-Korea, heeft belangen in biotech, chemicaliën, energie, halfgeleiders en telecommunicatie. Zijn voorzitter Chey had een nettowaarde van $ 3,4 miljard en stond op nummer 14 op de lijst van de 50 rijkste mensen van Korea toen het in juni werd gepubliceerd.

“We zijn al heel lang geïnteresseerd in fintech en digitaal bankieren”, zegt Jung Kyu Kim, de hoofdvertegenwoordiger van SK Group in Maleisië, in een verklaring. “SK Group zal in staat zijn om een ​​belangrijke bijdrage te leveren aan BigPay, zowel op technisch gebied als op het gebied van klantenservice, gezien onze ervaring en middelen.”

BigPay, dat zijn diensten wil uitbreiden buiten internationale overschrijvingen en digitale betalingen, is op zoek naar een van de vijf licenties voor digitaal bankieren die Maleisië beschikbaar stelt. De centrale bank van het land zal naar verwachting de licenties volgend jaar toekennen.

BigPay, dat zijn diensten levert aan klanten in Maleisië en Singapore, is van plan om vervolgens uit te breiden naar Thailand na de overname door AirAsia van de Indonesische ride-hailing gigant Gojek’s activiteiten vorige maand in het land.

AirAsia bouwt aan zijn digitale activiteiten terwijl de luchtvaartmaatschappij worstelt met de aanhoudende impact van de door pandemie veroorzaakte malaise in de wereldwijde reisindustrie. Naast fintech heeft AirAsia zich gewaagd aan e-commerce, logistiek en plannen om een ​​super-app te ontwikkelen die verankerd is in reizen en vrije tijd.

Source link

Zakelijk