De aandelen van Alibaba blijven onder druk staan ​​vanwege regelgevingsproblemen

De aandelen van Alibaba blijven onder druk staan ​​vanwege regelgevingsproblemen

[Updated 09/23/2021] Alibaba-voorraadupdate

Alibaba’s voorraad (NYSE: BABA) is sinds eind FY 2021 (eind maart 2021) met 33% gedaald. Ter vergelijking: de S&P 500 groeide in dezelfde periode met 10%. Volgens Trefis’ Alibaba’s waardering is $ 229, wat wijst op een potentieel opwaarts potentieel. Voor het eerste kwartaal van 2022 (eindigend in juni 2021) boekte het bedrijf een omzet van $ 31,9 miljard, een stijging van 46% joj, aangevoerd door het China Commerce-retailsegment en het International Commerce-segment. Ondertussen waren de inkomsten voor Q1 FY 2022 bijna gelijk in vergelijking met dezelfde periode in het voorgaande jaar als gevolg van hogere bedrijfskosten. In het lopende jaar zijn de aandelen van Alibaba voornamelijk gedaald, omdat China gedurende het jaar de regelgevende maatregelen voortzet. In de vorige week daalde het aandeel na berichten dat Chinese regelgevers Ant Group hebben opgedragen om haar kredietverleningsactiviteiten in een aparte entiteit op te splitsen, terwijl de afgelopen dagen alle Chinese aandelen daalden als reactie op berichten dat de Chinese vastgoedgigant Evergrande Group zou kunnen worden tot faillissement gedwongen.

Al met al zijn we echter van mening dat Alibaba tegen de huidige prijs een opwaarts potentieel heeft vanwege de verwachte omzetgroei. In FY 2022 verwachten we: Alibaba-inkomsten te stijgen tot RMB 817,4 miljard ($ 124,8 miljard). Verder zal het netto-inkomen waarschijnlijk stijgen tot ongeveer RMB 127 miljard ($ 19,3 miljard), waarmee het EPS-cijfer op RMB 46,98 ($ 7,05) komt. In FY 2023 zal de omzet naar verwachting stijgen tot RMB 934,4 miljard ($142,6 miljard). Verder zal zijn netto-inkomen waarschijnlijk stijgen tot ongeveer RMB 152 miljard ($23,2 miljard), wat zijn EPS-cijfer op RMB 56,37 ($8,46) brengt, in combinatie met het K/W-veelvoud van 26,6x en een wisselkoers van 0,15 $ per RMB zal leiden tot Alibaba’s waardering van ongeveer $ 229, dat is 40% boven de huidige marktprijs.

[Updated 03/17/2021] Heeft de aandelen van Alibaba een positief effect?

Met een groei van 27% sinds eind 2019, Alibaba’s voorraad (NYSE: BABA) heeft nog steeds een opwaarts potentieel van 40%. BABA’s aandelen groeiden met 27% van 182 dollar eind 2019 tot bijna 232 dollar nu, vergeleken met de S&P 500 die sinds eind 2019 22% steeg. Het bedrijf zag de omzet en winst de afgelopen jaren stijgen, terwijl de P/E meerdere is gevallen.

Ondanks de Covid-19-crisis zag BABA zijn omzet in de eerste 3 kwartalen van 2020 met 42% stijgen, aangezien consumenten de voorkeur gaven aan online aankopen boven fysieke bezoeken. In het derde kwartaal van 2021 (eindigend in december 2020) boekte Alibaba een omzet van $ 33,8 miljard, een stijging van 45% joj, en een winst van $ 4,42 per ADS vergeleken met $ 2,81 in dezelfde periode van het voorgaande jaar. Verder rapporteerde het bedrijf in de eerste negen maanden een kasinstroom van 15,8 miljard dollar uit operationele activiteiten.

In FY 2022 verwachten we: Alibaba-inkomsten stijgen tot $ 126,8 miljard (RMB 838,6 miljard). Verder zal zijn netto-inkomen waarschijnlijk stijgen tot $ 24,1 miljard (RMB 159 miljard), waardoor het EPS-cijfer stijgt tot $ 9,03, wat in combinatie met het K/W-veelvoud van ongeveer 35,7x en een wisselkoers van $ 0,15 per RMB zal leiden tot Alibaba’s waardering rond de $ 323, dat is 40% boven de huidige marktprijs.

[Updated 09/02/2020] Alibaba-voorraad: wat gebeurt er met China’s Amazon?

AMZN
Rivaliserend?

Na een stijging van bijna 70% sinds de dieptepunten van maart van dit jaar, tegen de huidige prijs van ongeveer $ 295 per aandeel, denken wij: Alibaba’s voorraad (NYSE: BABA) heeft nog meer te gaan. De Chinese toonaangevende e-commercegigant groeide snel toen de coronaviruscrisis begon, en de afsluiting heeft hem alleen maar sterker gemaakt naarmate meer mensen online winkelen en het belang van cloudcomputing beseffen. De internetretailer heeft zijn aandelen beter zien presteren tijdens de coronaviruscrisis, met een stijging van 40% tot nu toe (vergeleken met een groei van 9% in de S&P). De voorraad van Alibaba is ook ongeveer 62% hoger dan aan het einde van fiscaal 2018 (jaar eindigend in maart), iets meer dan 2 jaar geleden.

Het grootste deel van de groei van 6% in de aandelenkoers van Alibaba tussen de FY 2018-2020 (FY eindigt in maart) was te danken aan de indrukwekkende omzetgroei van de retailer van 80%. Bovendien groeide de aangepaste winst per aandeel van het bedrijf in deze periode ook met 43%. Veel van deze groei werd niet gewaardeerd in het aandeel, waarschijnlijk vanwege de economische instabiliteit in China en de onzekerheid over de handelsoorlog. Bovendien kromp de aangepaste netto-inkomensmarge van Alibaba van 33,2% in FY 2018 tot 26,0% in FY 2020, terwijl het zijn ecosysteem bleef uitbreiden, waaronder de onrendabele cloud, digitale media en innovatie-eenheden. Hogere kosten en meer verkopen van goederen met een lagere marge deden de marges dalen, wat op zijn beurt leidde tot een daling van de K/W-multiple van 35x naar 26x in deze periode. Hoewel het multiple momenteel op 40x niveaus staat, verwachten we dat het in de toekomst verder zal groeien dankzij de concurrentievoordelen van Alibaba en de groeimogelijkheden in China.

Dus wat is de opwaartse trigger?

In het recente fiscale eerste kwartaal steeg de omzet van Alibaba met 34% op jaarbasis (joj), aangedreven door een robuuste groei in de Chinese commerce-retail- en cloudcomputingactiviteiten. De non-GAAP winst steeg met 18% joj. Alibaba’s belangrijkste Chinese marktplaats had in juni 2020 jaarlijks 742 miljoen actieve consumenten en maandelijks 874 miljoen mobiele gebruikers, beide meer dan 2x van de totale Amerikaanse bevolking.

Alibaba zal op de korte tot middellange termijn het grootste deel van zijn inkomsten blijven genereren uit zijn kernactiviteiten op het gebied van handel en cloudcomputing. De kernactiviteiten van het bedrijf op het gebied van e-commerce, die ongeveer 86% van de totale omzet uitmaken, hebben grotendeels hogere marges, met name lichtere ondersteunende infrastructuur, en zijn minder kapitaalintensief. De kleinere bedrijven die digitale media en innovatie-initiatieven omvatten, kunnen op de lange termijn echter een lichtpuntje zijn, omdat ze nog veel ruimte hebben om te groeien. Alibaba lijkt ook in een betere positie te zijn om de koopkracht van China’s ontluikende middenklasse aan te boren, aangezien het China’s grootste e-commercebedrijf is qua bruto handelswaarde.

Investeer met Trefis Market verslaat portefeuilles

Investeer met Trefis Portefeuilles die de markt verslaan

Alles zien Trefis Prijsschattingen

Source link

Zakelijk