Bouwtechnologie om de toeleveringsketen van cannabis te beschermen

Bouwtechnologie om de toeleveringsketen van cannabis te beschermen

Sinds 2010, toen ik voor het eerst legaliseringswerk begon te doen in Colorado, zijn maar weinig grote technologiebedrijven bereid geweest om openlijk op te treden en cannabisbedrijven met een vergunning te verlenen. Dat moedigde een nieuw soort startups aan om technologie te bouwen om aan die behoeften te voldoen. En een van de dingen die ze in het afgelopen decennium aan ervaring hebben geleerd, is: toeleveringsketens zijn niet veerkrachtig. Toeleveringsketens zijn tijdens de pandemie over de hele wereld tot het uiterste gedreven, maar de cannabisindustrie wordt al jaren met deze uitdagingen geconfronteerd.

“De toeleveringsketen, met name de regelgeving en naleving, is een gigantische bron van risico voor deze industrie. Maar het is niet het enige risico. Onze moderne toeleveringsketens zijn een puinhoop. We hebben havencongestie, personeelstekorten, vrachtwagenvertragingen en COVID-gerelateerde uitdagingen”, zegt Ashley Metcalf, Associate Professor of Operations aan de Ohio University. “Je kunt risico’s nooit uitsluiten, vooral in deze branche, maar de beste manier om het te beheren is door technologie en automatisering te gebruiken.”

Meer specifiek zijn in de cannabisindustrie voorraadcontroles of voorraadtracering het centrale thema voor regelgeving. Voor de regelgevers die belast zijn met de boekhouding van de sector, biedt de mogelijkheid om toegang te krijgen tot informatie over de gehele gereguleerde markt van de staat in één, digitaal systeem hen een enkele bron van waarheid. En voor eigenaren van gelicentieerde bedrijven die naleving moeten handhaven, helpt het de regelgevende instanties van de staat transparanter te maken en de nodige informatie en hulpmiddelen te bieden die nodig zijn om op schema te blijven.

De mogelijkheid om een ​​product terug te roepen dat als een gevaar voor de volksgezondheid en de veiligheid wordt beschouwd, is bijvoorbeeld uiterst belangrijk voor zowel staatsfunctionarissen als vergunde cannabisbedrijven. We hebben dit uit de eerste hand gezien tijdens de dampcrisis anno 2019. Tegelijkertijd is het belangrijk dat de regelgeving flexibel genoeg is om innovatie niet te belemmeren of de dagelijkse bedrijfsvoering voor nieuwe bedrijven lastig te maken.

Integraties zijn van cruciaal belang voor operators die over het algemeen over de staatsgrenzen heen willen werken, omdat er in elke staat verschillende industriesystemen en verschillende regels zijn. De configuratie van al die tools en het feit dat we goed met elkaar kunnen samenwerken, geeft ons een gevoel van gegevensintegriteit”, zegt Travis Steffen, CEO van de “alles-in-één” oplossing voor bedrijfsbeheer voor cannabis. GrowFlow.

Bovendien worden consumenten zich steeds meer bewust van de dynamiek van de toeleveringsketen en de bezorgdheid over de volksgezondheid. Daardoor vragen ze meer van merken.

“Consumenten worden zich steeds meer bewust en willen meer transparantie over wat ze in en op hun lichaam stoppen”, zegt Jessica Billingsley, CEO van het beursgenoteerde technologiebedrijf voor cannabis. Akerna.

Met dat in gedachten is het geen verrassing dat de COVID-noodmaatregelen steden en staten een uitstekende kans boden om hun toeleveringsketens aan te passen en de keuze voor de consument uit te breiden. Bijna van de ene op de andere dag begonnen staten regels vast te stellen voor de levering van cannabis. Dit breidde het verkooppunt uit van een fysieke winkel naar een drempel.

Terwijl sommigen misschien nog steeds op zoek zijn naar een “appel van wiet” of “de Uber

UBER
voor cannabis”, weten vroege ondernemers in de cannabisindustrie – en vooral in de cannabistechnologie – dat die dag misschien nooit komt. In plaats daarvan hebben ze die kans gegrepen om hun eigen tools voor de handel te maken. En vandaag beleven deze vernieuwers enkele van de beste industriële casestudies in de moderne geschiedenis.

Source link

Zakelijk