Biden heeft geen wettelijke bevoegdheid om studieleningen op te zeggen, maar heeft Nancy Pelosi ongelijk?

Biden heeft geen wettelijke bevoegdheid om studieleningen op te zeggen, maar heeft Nancy Pelosi ongelijk?

Voorzitter van het Huis Nancy Pelosi zei dat president Joe Biden dat doet niet hebben de wettelijke bevoegdheid om op grote schaal vergeving van studieleningen uit te voeren. Deze 80 belangenorganisaties zijn het er niet mee eens.

Dit is wat u moet weten.

Studiefinanciering

Vorige maand verraste Pelosi (D-CA) Washington toen ze zei: de president kan studieleningen niet eenzijdig opzeggen zonder een wet van het Congres. Pelosi zei dat Biden de bevoegdheid heeft om de betalingen van studieleningen te “uitstellen” of “uit te stellen”, maar niet de bevoegdheid heeft om op grote schaal studieleningen op te zeggen. Simpel gezegd, Pelosi rationaliseerde dat het Amerikaanse publiek misschien niet blij is met het betalen van de studieschuld van iemand anders. Op het eerste gezicht is dit een directe tegenstoot tegen een progressieve beweging in het Congres onder leiding van senator Elizabeth Warren (D-MA) en senaatsleider Chuck Schumer (D-NY) om bij de president te lobbyen om tot $ 50.000 aan studieleningen op te zeggen via een uitvoeringsbevel. Terwijl Pelosi’s kantoor later verduidelijkte dat Pelosi Biden zou steunen met “elke autoriteit die hij denkt te hebben” om studieleningen aan te pakken, was de boodschap al duidelijk. Zoals je je kunt voorstellen, viel dit niet goed bij 80 belangenorganisaties, waaronder Student Debt Crisis, een toonaangevende non-profitorganisatie die grootschalige annulering van studieleningen ondersteunt. In een brief tegen Pelosi voerden deze 80 organisaties onder meer het volgende aan met betrekking tot het opzeggen van studieleningen. (Na elk argument dat de brief bevat, is een tegenargument, dat niet in de brief voorkwam, dat is toegevoegd om de perspectieven in evenwicht te brengen).


1. Biden heeft duidelijke bevoegdheid om studieleningen op te zeggen

De organisaties stellen dat Biden via de Higher Education Act van 1965 een duidelijke wettelijke bevoegdheid heeft om de schuld van studentenleningen kwijt te schelden. Biden heeft bijvoorbeeld $ 3 miljard aan studieleningen opgezegd sinds hij president werd. Hij heeft ook tweemaal de vrijstelling van studieleningen verlengd, waaronder tijdelijke verdraagzaamheid van studieleningen en resulteerde in opzegging van studieleningen voor leners van studieleningen. Dit omvat het tellen van niet-betaling van studieleningen voor doeleinden van inkomensafhankelijke terugbetaling en kwijtschelding van openbare dienstleningen.

Tegenargument: Biden heeft niet de wettelijke bevoegdheid om grootschalige annulering van studieleningen door te voeren

Rechtsgeleerden zijn het er niet mee eens dat Biden een duidelijke wettelijke bevoegdheid heeft om studieleningen op te zeggen. Tegenstanders van grootschalige opzegging van studieleningen zeggen dat het Congres geen onbeperkte, eenzijdige bevoegdheid heeft verleend aan een president om onbeperkte studieleningen op te zeggen voor elke lener van studieleningen. Het Hoger Onderwijs van 1965 vermeldt dit niet expliciet en het is ook niet waarschijnlijk dat het Congres zijn koopkracht volledig zou afstaan ​​aan een andere tak van de regering. Zoals Pelosi opmerkte, kan alleen het Congres grootschalige annulering van studieleningen doorvoeren, of het Congres zou de president een dergelijke potentiële macht kunnen verlenen.


2. Opzegging van studieleningen stimuleert de economie

De organisaties stellen dat het opzeggen van studieleningen de economie een boost zou geven. Ze beweren bijvoorbeeld dat het kwijtschelden van studieleningen tot $ 50.000 voor elke leningnemer van een studielening de komende tien jaar $ 108 miljard per jaar aan bruto binnenlands product (BBP) zou opleveren en jaarlijks 1,5 miljoen nieuwe banen zou creëren. Bovendien zouden leners van studieleningen meer geld hebben om een ​​huis te kopen, te trouwen, een gezin te stichten, te sparen voor hun pensioen of een nieuw bedrijf te starten. Annulering van studieleningen kan ook leiden tot een grotere geografische mobiliteit, het vermogen om potentieel betere banen te vinden, hogere kredietscores en hogere afstudeerpercentages van de universiteit.

Tegenargument: opzegging van studieleningen is niet de beste stimulans voor de economie

Volgens nieuw onderzoek van het Comité voor een verantwoordelijke federale begroting, een onpartijdige organisatie zonder winstoogmerk, zullen zowel de totale annulering van studieleningen als de gedeeltelijke annulering van studieleningen een minimaal effect op de economie:

  • Totale opzegging studielening: slechts $ 0,08 tot $ 0,23 aan economische activiteit voor elke dollar geannuleerde studieleningen.
  • Annulering van studieleningen van $ 10.000: resulteert in een economische vermenigvuldiger van 0,13x.
  • Annulering van studieleningen van $ 50.000: resulteert in een economische vermenigvuldiger van 0,10x.

Hun onderzoek vond ook drie redenen waarom opzegging van studieleningen geen optimale stimulans is in vergelijking met bijvoorbeeld een werkloosheidsverzekering of stimuluscontroles. Hun drie redenen zijn: 1) Vanwege inkomensgestuurde terugbetalingsplannen heeft de annulering van studieleningen een minimale impact op de cashflow; 2) Opzegging van studieleningen is slecht gericht op mensen die minder geld uitgeven; en 3) de huidige staat van de macro-economie, gegeven vraag- en aanbodbeperkingen.


3. Vergeving van studieleningen komt ten goede aan leners van studieleningen die het financieel moeilijk hebben

Volgens een studie van het Roosevelt Institute helpt grootschalige annulering van studieleningen leners van studieleningen die het financieel moeilijk hebben. Bijvoorbeeld, grootschalige kwijtschelding van studieleningen zou “leners van studieleningen in de lagere kwintielen van het gezinsvermogen veel meer ten goede komen dan degenen in de hogere kwintielen.” Volgens het onderzoek zouden leners van studieleningen per hoofd van de bevolking in de bovenste 10% vermogensklasse $ 562 aan kwijtschelding van studieleningen krijgen, terwijl leners van studieleningen per hoofd van de bevolking in de onderste 10% vermogensklasse $ 11.090 (Latijns) en $ 17.366 (Afro-Amerikanen) zouden krijgen ).

Tegenargument: opzegging van studieleningen zou ten goede komen aan rijke leners van studieleningen

Nieuw onderzoek toont aan dat grootschalige opzegging van studieleningen vooral ten goede komt aan rijke leners van studieleningen. Het onderzoek toont aan dat het opzeggen van studieleningen regressief is: kwijtschelding van studieleningen zou de top 10% net zo goed ten goede komen als de onderste 30% van de verdieners gecombineerd. Waarom? Mensen met een hoog inkomen lenen over het algemeen grotere bedragen aan studieleningen om duurdere afgestudeerde en professionele diploma’s na te streven. De auteurs merken op dat de meeste statistieken over het annuleren van studieleningen de realiteit van vergeving van studieleningen door middel van inkomensafhankelijke terugbetalingsplannen uitsluiten. Ze benadrukken dat de meeste leners van studieleningen die het financieel moeilijk hebben, vergeving van studieleningen zullen krijgen via inkomensgestuurde terugbetalingsplannen, dus hun saldi voor studieleningen vandaag “overschatten de huidige waarden” van wat deze leners van studieleningen zullen betalen aan studieleningen, gecorrigeerd voor vergeving van studieleningen.


Opzegging studielening: laatste gedachten

De vrijstelling van studieleningen is met zes maanden verlengd tot en met 31 januari 2022. In totaal omvat dit meer dan $ 110 miljard aan annulering van studieleningen voor leners van studieleningen. (Dit is wat de vrijstelling van studieleningen van Biden betekent voor uw studieleningen). Pelosi’s opmerkingen over de beperkingen van de uitvoerende macht en de bijbehorende bevestiging van de macht van het congres over uitgaven – inclusief het opzeggen van studieleningen – passen niet goed bij progressieven. Pelosi, die een progressief lid van het Congres is, is het niet eens met Warren en Schumer, die beiden zeggen dat de president al de bestaande wettelijke bevoegdheid heeft om de annulering van studieleningen vast te stellen. Hoewel de opmerkingen van Pelosi geen juridische of politieke status hebben, weerspiegelen ze een ongemakkelijke realiteit in het Congres voor veel kredietnemers van studieleningen. Dat wil zeggen, het Congres ondersteunt geen grootschalige annulering van studieleningen. Dat is verrassend voor veel leners van studieleningen, zelfs als de Democraten het Congres beheersen. Hoewel er progressieve stemmen in het Congres zijn die studieleningen willen annuleren voor miljoenen kredietnemers van studieleningen, is er geen brede steun voor grootschalige vergeving van studieleningen. Dat gezegd hebbende, is er tweeledige steun voor andere manieren om leners van studieleningen te helpen bij het terugbetalen van studieleningen. Het Congres heeft bijvoorbeeld het programma voor vergeving van openbare leningen goedgekeurd met steun van twee partijen. Beide politieke partijen steunen de vereenvoudiging van de terugbetaling van studieleningen. Een nieuwe tweeledige rekening voor opzegging van studieleningen zou meer kredietnemers van studieleningen die worstelen om financieel een schone lei te krijgen door faillissement te helpen.

Of je nu voorstander of tegenstander bent van grootschalige annulering van studieleningen, zorg ervoor dat je controle hebt over je studieleningen. Begrijp al uw opties voor het afbetalen van studieleningen. Hier zijn enkele populaire opties voor studieleningen waarmee u geld kunt besparen:


Studieleningen: gerelateerde literatuur

Dit is wat de vrijstelling van studieleningen van Biden betekent voor je studieleningen

Biden verlengt studiefinanciering tot 31 januari 2022

Annulering van studieleningen werd vandaag gericht op Capitol Hill

Opzegging van studieleningen kan meer leners helpen, maar dat betekent niet dat Biden de studieleningen van iedereen zal opzeggen

Source link

Zakelijk