Bezos zet in op Indonesische moeder-en-pop-winkels met investering in Ula

Bezos zet in op Indonesische moeder-en-pop-winkels met investering in Ula

Amazon-oprichter Jeff Bezos heeft zich aangesloten bij de laatste financieringsronde voor Indonesische startup Ula, de eerste dergelijke investering in Zuidoost-Azië voor ’s werelds op een na rijkste persoon.

Bezos nam deel aan Ula’s Series B-financiering via Bezos Expedition, het family office van de miljardair dat zijn persoonlijke investeringen beheert, waaronder ruimtevaartbedrijf Blue Origin.

De laatste ronde van Ula, die $ 87 miljoen opleverde, werd geleid door Prosus Ventures, Tencent en B-Capital. De laatste investering waardeert het bedrijf op $ 490 miljoen, volgens Venture Capital Insight.

Beleggers hebben geld gestoken in Indonesische technologiebedrijven die ernaar streven de traditionele moeder-en-popwinkels van het land, bekend als warungs, te moderniseren door ze online te brengen. Ula slaagde er eerder in om in juni 2020 een seed-ronde van $ 10,5 miljoen binnen te halen en in januari een Series A-ronde van $ 20 miljoen.

“We zijn in 2020 gelanceerd, met een doelbewuste missie om kleine, buurtwinkels te voorzien van technologie om hun inkomen te vergroten. We hanteren een langetermijnaanpak om de onderliggende problemen van traditionele retailers op te lossen door te investeren in technologie, supply chain en data- kredietaanbod mogelijk gemaakt”, zegt Nipun Mehra, medeoprichter en CEO van Ula.

Andere medeoprichters van de startup zijn Alan Wong, Derry Sakti en Riky Tenggara, die naar verluidt een schat aan ervaring naar Ula brengen in de e-commerce- en consumptiegoederenindustrie met Amazon, Flipkart, Lazada, P&G en Booking.com .

In de twintig maanden sinds de lancering van Ula is het bedrijf uitgegroeid tot meer dan 6.000 producten en bedient het meer dan 70.000 traditionele winkels op zijn platform.

Ula zei dat het van plan is de nieuwe financiering te gebruiken om zijn aanwezigheid in Indonesië uit te breiden en internationale expansie in Zuidoost-Azië te verkennen. Het is ook van plan om zijn buy-now-pay-later (BNPL)-aanbod uit te breiden, evenals lokale supply chain- en logistieke infrastructuur op te bouwen.

“Onze kernmissie om traditionele retailers te ondersteunen is vooral relevant tijdens de pandemie”, zegt Sakti, medeoprichter en chief commercial officer van Ula. “We versterken bewust onze aanwezigheid, selectie en diensten in landelijke gebieden en moeilijk bereikbare buurten, waardoor we lokale retailers versnellen het herstel van hun bedrijf.”

Source link

Zakelijk