Adobe streeft naar 22% EPS-groei van markten met een waarde van $ 147 miljard

Adobe streeft naar 22% EPS-groei van markten met een waarde van $ 147 miljard

Als Adobe

ADBE
investeerder, ik ben niet blij dat zijn aandelen bijna 10% onder hun piek worden verhandeld – vooral na een winstrapport over het derde kwartaal dat de verwachtingen overtrof en de begeleiding verhoogde.

Ik zie drie redenen waarom het aandeel zou kunnen stijgen. Adobe

  • Richt zich op grote snelgroeiende markten
  • Wordt beoordeeld als een marktleider
  • Heeft sterke punten die het in staat moeten stellen om snel te blijven groeien

Resultaten derde kwartaal verslaan en verhogen

Adobe heeft een staat van dienst in het overtreffen van verwachtingen en het verbeteren van de begeleiding. Zoals ik in april schreef, is dat wat het deed in het eerste kwartaal van 2021, waarin de omzet met 26% steeg tot $ 3,91 miljard en voor 2021 een groei van 20% tot $ 15,45 miljard werd voorspeld.

Zoals CEO Shantanu Narayen toen zei: “Adobe zorgde voor een recordomzet in het eerste kwartaal en we verhogen onze jaarlijkse doelstellingen op basis van de enorme kansen in ons bedrijf en ons aanhoudende vertrouwen in onze wereldwijde uitvoering.”

Op 22 september versloeg Adobe en verhoogde het toen het de resultaten over het derde kwartaal rapporteerde. Als Investor’s Business Daily gerapporteerd, steeg de Adobe-omzet in het derde kwartaal met 22% tot $ 3,94 miljard – $ 50 miljoen meer dan analisten hadden verwacht, terwijl de winst met 21% steeg.

Bovendien verhoogde Adobe zijn prognose voor het fiscale vierde kwartaal. Het bedrijf schatte dat de omzet met 20% zou stijgen tot $ 4,07 miljard – $ 30 miljoen meer dan analisten hadden gemodelleerd, terwijl Adobe verwacht dat de winst per aandeel met 22% zal stijgen tot $ 3,18 – 10 cent per aandeel hoger dan de consensus.

Toch daalde het aandeel met 3,1% in de nasleep van het rapport en op 15 oktober handelde Adobe 5,6% onder de prijs de dag vóór het winstrapport over het derde kwartaal.

Beleggers hebben zijn aandelen gedumpt omdat Adobe in twee van zijn business units niet zo snel groeide als analisten hadden verwacht. Hoezo? Het bedrijf ” miste de verwachtingen voor jaarlijkse terugkerende inkomsten in zijn kernactiviteiten voor digitale media en ondervond meer ongunstige seizoensinvloeden dan verwacht in zijn Creative Cloud-activiteiten in het afgelopen kwartaal”, meldde IBD.

Richt zich op grote, snelgroeiende markten

Heeft Adobe een hoogtepunt bereikt? Het richt zich op zeer grote en snelgroeiende marktkansen.

Adobe heeft drie cloud computing-bedrijven. De grootste, Creative Cloud, bevat software voor creatieve professionals zoals Photoshop en Illustrator. Document Cloud omvat zijn aanbod van Acrobat en e-handtekeningen. Experience Cloud levert marketingsoftware en -diensten.

Deze bedrijven richten zich op markten waarvan Adobe verwacht dat ze in 2023 $ 147 miljard waard zullen zijn. De Creative Cloud streeft naar een totale adresseerbare markt (TAM) die naar verwachting jaarlijks met 32% zal groeien tot $ 41 miljard in 2023, Presentatie presentatie voor financiële analisten van Adobe. De TAM van Document Cloud sprint jaarlijks met 62% naar 21 miljard dollar in 2023 en de TAM van Experience Cloud stijgt met 15 procent naar 85 miljard dollar in 2023.

Deze cloudbedrijven profiteren van de sterke rugwind die hun groei blijft stimuleren.

De Creative Cloud wordt gedreven door de wildgroei aan verhalen vertellen. Zoals Anil Chakravarthy, Adobe Executive Vice President en General Manager, Digital Experience Business en Worldwide Field Operations, me in een interview op 11 oktober vertelde: “Als leider van de veldorganisatie die alle drie de producten verkoopt, zie ik wat groei stimuleert. Content groeit voortdurend omdat iedereen – individuen en zakelijke communicatoren – een verhaal te vertellen heeft en nieuwe media dit mogelijk maken. Dit is wat Creative Cloud drijft.”

Adobe’s Document Cloud groeit omdat mensen die papier gebruiken nog steeds de overstap maken naar de digitale economie. Zoals hij zei: “Hypotheken, zorgclaims en veel overheidsformulieren zijn nog steeds op papier gebaseerd. De Document Cloud helpt hen de overstap naar digitaal te maken. Het is moeilijk te kwantificeren hoeveel van onze potentiële markt de overstap naar digitaal heeft gemaakt; maar een van onze klanten houdt het aantal faxen bij dat het ontvangt – ze krijgen nog steeds honderden miljoenen per jaar.”

Adobe’s Experience Cloud heeft tot doel zijn zakelijke klanten in staat te stellen tegen een hogere prijs te verkopen. Hoezo? Alle bedrijven, of ze nu aan andere bedrijven of rechtstreeks aan consumenten verkopen, proberen in toenemende mate de klantervaring van bedrijven als Amazon te evenaren.

Zoals Chakravarthy uitlegde: “Elk bedrijf, of het nu BTB of BTC is, streeft ernaar klanten een goede digitale ervaring te bieden. Als u zich niet kunt onderscheiden door een betere klantervaring, kunt u geen prijstoeslag in rekening brengen. We bieden tools waarmee bedrijven de juiste digitale ervaring kunnen bieden — met behulp van gegevens om [optimize] een bedrijfsmodel van ontdekken, proberen, kopen, gebruiken en vernieuwen.”

Beoordeeld als marktleider

Hoewel ik geen gegevens heb kunnen vinden over Adobe’s marktaandeel en rangschikking in de drie bedrijfstakken, beschouwen analisten Adobe als een marktleider.

Bijvoorbeeld Forrester

FORR
noemt Adobe een leider op het gebied van digitale ervaringsplatforms; enterprise marketingsoftware en digital asset management voor klantervaring. Gartner

HET
koos Adobe als leider op het gebied van digitale handel, marketingautomatisering en advertentietechnologie.

In mijn boek, Gedisciplineerde groeistrategieën, besprak ik hoe bedrijven marktleider worden en daar blijven. Het korte antwoord is dat ze twee dingen doen:

  • Overtref rivalen door te voldoen aan de aankoopcriteria van de klant (CPC)
  • Gebruik de mogelijkheden die nodig zijn om klanten consistente, superieure waarde te bieden

Adobe heeft een scherp inzicht in de CPC van zijn Experience Cloud-klanten. Zoals Chakravarthy uitlegde: “[Customers choose among competing vendors based on who has] de benodigde productmogelijkheden, hoe goed geïntegreerd ze zijn. of het bedrijf een goede partner voor de lange termijn zal zijn, en [which vendor has the most favorable] totale eigendomskosten en het rendement op investering (ROI).”

Klanten meten concreet de ROI van de Experience Cloud. Zoals hij zei, beoordelen ze of het hen helpt de omzet te verhogen, klanten te behouden, loyaliteit te vergroten – zoals gemeten door de netto promotorscore, en hun servicekosten te verlagen.

Wells Fargo

WFC
Effectenanalist Michael Turrin is optimistisch over de toekomst van Adobe. Hij schreef: “We zien Adobe als een van de kroonjuwelen van software” vanwege zijn solide positionering als de “de facto toolkit voor creatievelingen” en [it benefits from] rugwind gekoppeld aan digitale ervaringen”, meldde IBD.

Mogelijkheden moeten ervoor zorgen dat Adobe snel blijft groeien

Adobe heeft ook de capaciteiten die nodig zijn om te concurreren in de huidige markten en om nieuwe groeimogelijkheden te creëren.

Volgens Chaktavarthy voldoet Adobe aan de CPC van zijn Experience Cloud-klanten door mogelijkheden te implementeren, waaronder:

  • Een contentmanagementsysteem dat productinformatie levert via een website en een mobiele app
  • Een digitale etalage waarmee bedrijven goederen en diensten kunnen verkopen aan consumenten en bedrijven
  • Een klantervaringssysteem dat bijhoudt hoe gebruikers omgaan met het bedrijf
  • Software om een ​​omnichannel klantreis te beheren — via e-mail, internet, mobiele apps of callcenters; en
  • Geautomatiseerde processen om de workflow te beheren

Het succes van Adobe op lange termijn hangt af van het vermogen om zichzelf opnieuw uit te vinden. Narayan, die sinds 2007 CEO is, heeft de stijging van de marktkapitalisatie van Adobe van 24 miljard dollar naar 276 miljard dollar geleid, volgens de Econoom.

Al vroeg in zijn ambtstermijn realiseerde Narayen zich dat met de stijgende populariteit van smartphones en de cloud, Adobe zichzelf opnieuw zou moeten uitvinden. Zoals hij tegen The Economist zei: “Software volgt een soort S-curve: prestaties gaan uiteindelijk zijwaarts als je niet in de juiste kansen investeert.”

Adobe heeft dit gedaan door middel van wat mij opvalt als unieke benaderingen van productinnovatie en leiderschapsstijl.

Adobe gebruikt wat het een datagestuurd bedrijfsmodel noemt dat feedback krijgt over hoe klanten zijn digitale diensten gebruiken en de resulterende inzichten toepast om zijn producten te verbeteren, meldde The Economist.

Daarnaast pakt Narayan het anders aan. In plaats van zijn directe ondergeschikten precies te vertellen wat ze moeten doen, stelt hij een specifiek prestatiedoel en laat het aan de leiders van de drie wolken over om erachter te komen hoe dat doel te bereiken.

Narayan stelde bijvoorbeeld als doel dat “Adobe’s dataplatform inhoud in minder dan een tiende van een seconde moet kunnen aanbieden.” Hij liet aan de ingenieurs over hoe ze dat doel konden bereiken, meldde The Economist.

Ik denk dat deze aanpak goed werkt omdat het Narayans inzichten combineert om klanten tevreden te stellen en tegelijkertijd de technische creativiteit van zijn ingenieurs inspireert.

In het afgelopen decennium is het aandeel Adobe gestegen met een samengesteld jaarlijks percentage van 36,5% – meer dan 13,8% van de S&P 500. Ik houd vast aan Adobe-aandelen omdat ik denk dat het op de lange termijn beter zal presteren.

Source link

Zakelijk